موسسه "آکسفام" در گزارشي اعلام کرد؛ 15 تا 25 ميليون اروپايي ديگر تا سال 2025 ميلادي در سراسر اين قاره در فقر زندگي خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، تدابير رياضت اقتصادي در بسياري از کشورهاي اروپايي موجب افزايش درآمد ثروتمندان و کاهش درآمد فقرا شده است.

اين تدابير که به دستور بانک مرکزي اروپا و اتحاديه اروپا اجرا شد، اثرات مخربي داشته است که در دهه‌هاي 1980 و 1990 ميلادي در آمريکاي لاتين، جنوب و شرق آسيا و جنوب صحراي آفريقا اعمال شد.

از سال 2010 تا 2014 ميلادي کل هزينه‌هاي عمومي تا 40 درصد توليد ناخالص داخلي در ايرلند، 20 درصد در کشورهاي حوزه بالتيک، 12 درصد در اسپانيا و 11.5 درصد در انگليس کاهش خواهد يافت.

در اين گزارش آمده است، در سال هاي 2010 تا 2018 ميلادي در انگليس، يک ميليون و 100 هزار شغل در بخش دولتي حذف خواهد شد.

"آکسفام" در گزارش خود تاکيد کرد؛ بخش خدمات درماني نيز تحت تاثير قرار گرفته است، به طوري که در سال 2010 ميلادي هزينه‌هاي بهداشت و درمان در اروپا، اولين کاهش خود را در چند دهه گذشته ثبت کرد.

ميزان بيکاري، بيکاري طولاني مدت و بيکاري جوانان از سال 2000 ميلادي تاکنون به بالاترين حد خود رسيده است.

در گزارش "آکسفام" همچنين آمده است؛ ميزان فقر در ميان نيروي کار رو به افزايش است، به طوري که از هر 10 نفر يک نفر در اروپا در فقر زندگي مي کنند.

ميزان فقر در ميان نيروي کار در 2 سال گذشته در قبرس، ايرلند و ايتاليا افزايش يافته است.

بعلاوه، درآمدها در سراسر اين قاره رو به کاهش است و اين روند در کشورهايي که برنامه کاهش هزينه‌ها را اجرا کرده‌اند سرعت بيشتري دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فقر ، اروپا ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
فكر آمار گرفتن ديگران نباشيد دركشور خودمان هفتاد درصد بيكار هستند
آخرین اخبار