بر اساس گزارش‌ها، برنامه‌هاي رياضت اقتصادي دولت‌هاي اروپايي باعث شده دهه آينده اروپا با خطر جدي اقتصادي روبرو شود و نسل آينده اروپايي‌ها به زير خط فقر سقوط کنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، بر اساس آمار موسسه خيريه "آکسفام" پيش بيني شده است تا سال 2025 شمار فقرا در اروپا 25 ميليون نفر بيشتر شود.

اين موسسه تاکيد مي‌کند، برنامه‌هاي رياضت اقتصادي دولت‌هاي اروپايي باعث شده دهه آينده اروپا با خطر جدي روبرو شود و يک نسل از اروپايي‌ها به زير خط فقر سقوط  کند.

بر اساس اين گزارش، وام‌هايي که در ازاي رياضت اقتصادي به دولت‌هاي اروپايي داده شده است، شايد اين بانک‌ها را از ورشکستگي نجات داده باشد، اما اين مسئله بدهي اين کشورها را نيز افزايش داده است.

در ابتدا تصور مي‌شد اين کارها باعث افزايش اعتماد سرمايه‌گذاران به بازار و رونق کسب و کار و افزايش فرصت‌هاي شغلي و درآمد مردم شود اما در بسياري از کشورهاي اروپايي اين اتفاق نيفتاد و نتيجه كاملا برعکس بود.

بسياري از کشورهاي اروپايي در چارچوب رياضت اقتصادي، بخش عمده‌اي از خدمات دولتي از جمله در آموزش و پرورش، بهداشت و تامين اجتماعي را حذف کرده‌اند تا بتوانند کسري بودجه خود را کم کنند.

در چنين اقتصادهاي بحران زده‌اي حتي داشتن شغل نيز تضميني براي زندگي خوب نيست در واقع از هر دو اروپايي که شغل دارد يکي زير خط فقر زندگي مي‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اروپا ، فقر ، ریاضت ، اقتصادی ، بانک ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار