نخست وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي بر لزوم ادامه تحريمها عليه جمهوري اسلامي ايران تا توقف کامل برنامه هسته اي اين کشور تأکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بنيامين نتانياهو روز يکشنبه در اظهاراتي در جمع دانشجويان دانشگاه بار ايلان در شهر رامات گان در نزديکي تل آويو، گفت: همزمان با حرکتهاي صورت گرفته براي مذاکره و گفتگو با ايران بر سر برنامه هسته اي اش، جامعه بين الملل بايد بر شدت فشارهاي خود بر اين کشور بيافزايد.

بخش عمده سخنراني نتانياهو، بر موضوع برنامه هسته اي ايران متمرکز شده بود. 

نتانياهو در اظهارات خود از جامعه بين الملل خواست تا بجاي آنکه در خصوص تحريمهاي اعمالي بر ايران آسان بگيرند، اين تحريمها را تا زمانيکه اين کشور مدارکي را ارائه کند که نشان دهد ديگر توان توليد سلاح هسته اي را ندارد، با شدت بيشتري دنبال کنند. 

نتانياهو در بخشي از اين اظهارات گفت: تا زمانيکه ايران سانتريفيوژها يا رآکتورهاي پلوتونيوم خود را از دور خارج نکرده باشد، به هيچ وجه نبايد از شدت تحريمها عليه اين کشور کاسته شود؛ حتي بالعکس، تحريمهاي بيشتري بايد عليه آنها اعمال شود.

وي بار ديگر هشدار داد ايران به دنبال نابودي اسرائيل است و ادعا کرد اين ها واقعيات است نه حدس و گمانه زني. 

نتانياهو در ادامه گفت ايالات متحده و اسرائيل برنامه هسته اي ايران را مستقيما زير نظر دارند و فقط زماني که ايراني ها ظرفيت هاي هسته اي خود را برچيدند، اسرائيل درباره پايان دادن به تحريم ها مذاکره مي کند.

نتانياهو که اخيرا براي شرکت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل به امريکا سفر کرده بود، جمعه بازگشت.

اعضاي مخالف در پارلمان اسرائيل ديدگاه بدبينانه نتانياهو را رد مي کنند.

در ادامه اين گزارش به اين نکته اشاره شد که ايران همواره تأکيد کرده است که با رآکتورهاي هسته اي خود تنها به دنبال نيروي برق و همچنين کاربردهاي پزشکي همچون شيوه هاي درمان سرطان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار