فرماندارشهرستان بم گفت: امسال بیش از 50 هزار تن خرمای درجه یک در نخلستانهای این شهرستان تولید شده است.

حسین زین الصالحین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان از برگزاری همایش تخصصی خرما و جشن خرما پنجشنبه 18مهر در شهرستان بم خبر داد.

فرمانداربم با اشاره به آغاز هفته فرهنگی بم از امروز، برگزاری این هفته و جشن خرما را فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر خرما به عنوان محصولی مهم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی بم در راستای ایجاد روحیه شادی ، نشاط ومعرفی توانمندیهای بم در ابعاد گوناگون برگزار می شود.

وی از همکاری ادارات ودستگاههای بم در این برنامه خبر داد و افزود : همه امکانات و ظرفیت های موجود بم در هفته فرهنگی به کار گرفته و معرفی می شود .

زین الصالحین افزود: به مناسبت 15مهر سالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س)در برنامه افتتاحیه هفته فرهنگی، مراسم نمادین ازدواج آسان برگزار می شود .

وی از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان کشوری ، 20 مهردر مسجد جامع بم خبرداد.

زین الصالحین گفت:با توجه به اهمیت تحکیم بنیان خانواده وضرورت توجه هرچه بیشتر به آنها ، همایش تحکیم بنیان خانواده 21 مهر در بم برگزار خواهد شد .

فرمانداربم از رونمایی کتاب جدید نویسنده برجسته بمی محمد علی علومی و آلبوم موسیقی نواحی بم خبر داد و گفت:این دو اثر به همت حوزه هنری استان کرمان تهیه و تولید شده و قرار است در مراسم پایانی هفته فرهنگی رونمایی شوند .

زین الصالحین افزود: تجلیل از فرهیختگان و نام آوران بمی و رونمایی از 6 سردیس شهدا و مفاخر بم نیز از دیگر برنامه های مراسم پایانی است .

هفته فرهنگی بم از 15مهر آغاز می شود و تا 22 مهر صبح و عصر ادامه پیدا می کند ./س

گفتگو از: علیرضا خواجه نظامی

برچسب ها: تولید ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.