دعواهای بین محمد مایلی کهن و علی دایی انگار تمامی ندارد. بعد از بازی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل صبای قم دعوای بین این دو مربی فوتبال دوباره سرباز کرد و هر دو علیه یکدیگر مصاحبه هایی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درگیریهای علی دایی و محمد مایلی کهن در چند روز گذشته بهانه ای شد تا به بررسی دعواها و اختلافات در مستطیل سبز بپردازیم.

این جر و بحث که در هفته گذشته بين مربیان و مدیران عامل اتفاق افتاد، تبعاتي داشت که بهتر است نگاهی گذرا به مصاحبه های چند روز اخیر داشته باشیم و بعد قضاوت کنیم فوتبالی که در راه جام جهانی است چه سودی از این مصاحبه ها می برد.



*محمد رویانیان: با حرف این آقا، ما یکسال مشکل و گرفتاری داریم

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: هر سال با حرف های مايلي کهن، پرسپولیس یک سال دچار گرفتاری و مشکل مي شود.

محمد رویانیان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: مراسم گلریزانی در هتل المپیک برگزار شد که این مراسم ها ورزش را زیبا می کند و اين حرکات پهلوانانه همیشه باید باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران در مورد احتمال پیوستن محسن مسلمان در نیم فصل دوم به پرسپولیس گفت: اردوی تیم ملی زیر 22 سال در هتل المپیک برگزار می شود که به محض دیدن بازیکنان به آنها خسته نباشید گفتیم که هیچ صحبتی در مورد پیوستن به پرسپولیس نشد.

رویانیان در مورد سفر به اردبیل تأکید کرد: براي برگزاري چند مراسم از جمله ديدار خانواده دایی به همراه علی دایی پنجشنبه به اردبیل سفر خواهیم کرد که مربوط به کودک 9 ساله با استعداد اردبیلی هم می شود.

رویانیان در مورد قرارداد 5 میلیاردی با علی دایی طی سه سال سرمربیگری در پرسپولیس اظهار داشت: قرارداد 5 میلیاردی دروغ محض است. از یک مسلمان دروغ و اتهام به صراحت بعید است. این مسئله باعث دروغ و فتنه در فوتبال ایران می شود.

وی ادامه داد: خرج کردن 50 میلیارد نیز برای پرسپولیس دروغ کذب است برای یک افراد متاسفم که سالی یک بار برای پرسپولیس فتنه درست می کند و باید یک سال بخاطر حرف های این آقا مشکل و گرفتاری داشته باشيم. یک سری از پیشکسوتان پرسپولیس کاری می کنند که اصلا در شأن آنها نيست، من در این مسئله ماندم که آیا اینها پرسپولیسی هستند يا نه؟

رویانیان در مورد پیگیری و شکایت از مایلی کهن گفت: وکیل باشگاه و علی دایی دنبال بررسی و پیگیری هستند.




*علی دایی: آقایان با صحبت های کذب، دوست دارند خود را مطرح کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: آقایان با داشته های فنی، خود را نمی توانند نشان دهند و يا با صحبت های کذب، خود را مطرح می کنند.

علی دایی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در رسانه ها از بعضی ها صحبتی به ميان نمي آيد. آنها که نمي توانند با مسائل فنی، خود را نشان دهند با این مسائل و صحبت های کذب، خود را مطرح می کنند. پس از بازی پرسپولیس و صبا این حرف ها مطرح شد، راحت است که آدم چشمش را روی واقعیت ها ببندد و دهانش را باز کند و هر حرفی را بزند ولی مطمئن باشید این بار  این مسئله رااساسی تر پیگیری خواهم کرد اگر این آقایان یکی از حرف های خود را ثابت کنند از این فوتبال می روم.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس ادامه داد: آقایان بدون اطلاعات صحبت می کنند که علی دایی 5 میلیارد و 100 میلیون تومان گرفته است و برادرش 300 میلیون قرارداد دارد. این حرف ها فقط اذهان عمومی را تشویش کرده و یک سری اتهامات را وارد مي کند و اين درست نيست که با مسائل شخصی آدم ها بازی مي کنند.

دایی در مورد شکایت به مقامات قضایی تأکید کرد: از مقامات قضایی می خواهم کسانی که این صحبت های دروغ را مطرح می کنند و این مسائل را به قوه قضائیه ربط می دهند و به ادارۀ مالیات تهمت می زنند يعني به من و خانواده ام اتهام وارد می کنند و اين کار آنها قابل قبول نيست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: قرار نیست که همه فوتبالیست معروف باشند و مربیگری کنند اگر این گونه بود باید فاتحه مورینیو را خواند که اصلاً فوتبال بازی نکرده است.

حداقل برادرم الگوی من در فوتبالم بوده است. بر اساس یک سری از اتفاقات و درس خواندن در بابل وی نتوانست در فوتبال پیشرفت کند.

دایی در مورد گرفتن نمره بالا از اداره مالیات تصریح کرد: در سال 1387 و 1388 از نظر پرداخت مالیات در کشور نمونه مالیاتی شدم که در تلویزیون این مسئله بخش شد.

وی ادامه داد: مگر من مدرک را همیشه در جیب خودم نگه می دارم. اینها یک چیزهای خنده داری را مطرح کرده اند که با عقل جور در نمی آید.

دایی اضافه کرد: اگر داور پاک است و ما آن را نقض می کنیم چرا در صحبت های خود مطرح کرده اید این اتفاقات برای سالهای گذشته است مگر می خواهید این گونه ناپاکی ها را با دوش گرفتن پاک کنید. اگر دو، سه سال قبل تخلف کرده است که این تخلفات فقط برای سالهای قبل نیست.

وی ادامه داد: اگر نشان دهنده شخصیت آدم ها به کارهایی که در زمین می کنند، باشد من هم می توانم به مظلوم نمایی روی صندلی ام بنشینم و حرفی نزنم و دستیارم صحبت ها را به بازیکنان منتقل کند. متعجبم که تیم داوری چرا او را اخراج نکرد در آن صحنه من در محوطه فنی خودم حضور داشتم که کمک داور اوت مشکوکی را نگرفت که این صحنه ها در فوتبال طبیعی است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد کسب روزی حلال گفت: هر چه به دست آورده ام از پول حلال بوده است. به من 20 ميليادر تومان هم بدهند خود را نمي فروشم. من کسی هستم که زحمت کشیده ام و حتی یک ریال پول حرام در زندگی ام نیامده است. از 13 سالگی کار کرده ام الآن هم کار می کنم و کار اصلی ام فوتبال نیست و عشقم فوتبال است.

وی ادامه داد: این آقایا ن صحبت هایی می کنند که اصلاً  از آن اطلاع ندارند مگر امکان دارد 5 میلیارد تومان را به علی دایی داد. اگر بر اساس توانایی فنی باشد اگر آقایان یک بگیرند باید علی دایی 100 بگیرد.

سرمربی تيم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: پاسپورتم را نشان می دهم که زمان سرمربی گری ام کجا بودم. حداقل کسی بر علیه من صحبت کند که تحصیلات عالیه داشته باشد و بداند چه چیزهایی را مطرح می کند. امیدوارم آقایان این حرف ها را ثابت کنند تا علی دایی به راحتی از فوتبال برود.

دایی خاطرنشان کرد: پرسپولیس بودن جار و جنجال ندارد وی از یک سری مسائل ناراحت است و این گونه بروز می دهد. همه ما باید درباره صحبت هاي خود به دستگاه قضایی پاسخگو باشیم.

وی در پایان گفت: من هر جا که کار بکنم مظلوم نمایی نمی کنم در هر تیمی که در آنجا هستم به آن تیم تعصب دارم و پس از گل زدن بازیکنانم خوشحالی می کنم ولی شما از گل خوردن تیم صبا ناراحت هستی و با پرسپولیس مشکل داشتی. اگر با من مشکل داری امکان دارد فردا من در پرسپولیس نباشم چرا باشگاه پرسپولیس را خراب می کنی؟



*به گوشه اي از صحبت هاي مايلي کهن در رسانه هاي مختلف در چند روز اخير توجه کنيد.

"تعدادي کارچاق کن دارند که اگر لازم باشد اين مسايل را مي‌گويم که حتي برخي آنها از ماوراء الطبيعه استفاده مي‌کنند و هکتار هکتار زمين گرفته‌اند و باز هم مي‌گويند طلبکاريم و بالاي ۳۰۰ ميليون به کسي داديم که دست چپ و راستش را نمي‌شناسد. در اين سال‌ها مرور کنيد چه کسي بيشترين اعتراض را داشت. ۱۱ هفته از روي نيمکت تکان نخوردم و مگر داوري به ضرر ما نبوده است؟ کار چاق کن آقايان مي‌آمد همه چيز را درست مي‌کرد که اسمشان را نماينده مي‌گذازند! ببينيد کار چاق کن‌ها چقدر درآمد دارند و چقدر ماليات مي‌دهند؟"

" ۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان قرارداد آقايان است اما مي‌خواهند همه را له کنند و چند نفر را زير پاي خود را له کنند و تازه مي‌گويند عفو عمومي بدهيد و هر کسي خطاکار بوده بايد با او برخورد شود. من در يازده هفته يکبار هم در مورد داوري حرف نزدم، به نظر شما ما ميزبان بوديم؟ امروز آمدند که جريان داوري را به نفع خودشان تمام کنند."



*فریاد شیران: مایلی کهن مسائل فنی را مطرح کرد اما دایی مسائل گذشته را پیش کشید

مربی تیم فوتبال صباي قم اظهار داشت: دایی و مایلی کهن چند روزی است که مصاحبه هایی بر علیه یکدیگر انجام می دهند و حتی دایی بیان کرده که این بار کوتاه نمی آید و بر علیه این مربی به قوه قضائیه شکایت می کند.

نادر فریادشیران در گفتگو با خبرنگار ما افزود: من وکیل مدافع مایلی کهن نیستم اما علی دایی مصاحبه ای بر علیه مایلی کهن انجام داد و بعد سرمربی تیم ما جوابش را داد.

مربی تیم فوتبال صبای قم در ادامه اظهار داشت: علی دایی به طور مداوم به کامرانی فرد کمک داور اعتراض می کرد و قصد داشت که با فشار و اعتراض نظر داور مسابقه را عوض کند. مایلی کهن هم به دایی بیان کرد که شما حق ندارید در تصمیمات داور دخالت کنید.

وی تصریح کرد: مایلی کهن اعتراضش فنی بود اما دایی در کنفرانس خبری مسائل گذشته را پیش کشید و کالبد شکافی کرد.

مربی صبای قم بیان کرد: علی دایی در فصل گذشته در بازی راه آهن با صبای قم با فشاری که روی داور آورد باعث اخراج صمد مرفاوی شده به هرحال این مربی سابقۀ اعتراض به داوری را دارد.

فریادشیران عنوان کرد: سرمربی پرسپولیس 2 بار مایلی کهن را محکوم کرده و با پرداخت جریمه توسط مایلی کهن این قضیه برطرف شده است. مایلی کهن حجب و حیا کرده بر علیه دایی به دادگاه شکایت نمی کند اما دایی برای مسائل جزئی هم تهدید به شکایت می کند.

مربی تیم فوتبال صبای قم اظهار داشت: علی دایی تهمت هایی را به محسن قهرمانی  زده است و آبروی این داور جلوی خانواده اش رفته است. علیپور هم بیان کرده که هنوز مدارک کافی برای اثبات اتهامات وارده به قهرمانی را ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر علی دایی نسبت به رشوه گیری داوران اطلاع داشته چرا تا الآن مطرح نکرده و به یکباره بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان این مسائل را بیان می کند.

فریادشیران درباره محمد دایی، مربی پرسپولیس گفت: همه می دانند که قرارداد علی دایی برای سه سال 5 میلیارد تومان است محمد دایی در سه رده باشگاهی فعالیت کرده که هم اکنون مربی پرسپولیس است.  به هر حال این مربی کجای فوتبال ایران بوده است. اکثر پیشکسوتان پرسپولیس که زحمات زیادی برای این تیم کشیدند و افتخارات فراوانی در فوتبال دارند هم اکنون تیم ندارند اما برادر دایی که سابقه درخشانی در مربیگری ندارد، مربی پرسپولیس شده است.
 
وی درباره جستجوی مایلی کهن برای یافتن تیم در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: مایلی کهن در نمایشگاه کتاب دنبال تیم نبود. علی دایی و محمد رویانیان مثل کارد و پنیر بودند اما به یکباره با یکدیگر دوست شدند. علی دایی هم با لابی گری سرمربی پرسپولیس شد.
 
مربی تیم فوتبال صبای قم بیان کرد: محمد مایلی کهن سال 56 کفیل مادرش شده بود و از طریق آن از سربازی معاف شد. همچنین مایلی کهن از مؤسسه ای وام گرفته که یک هزارم اموال دایی هم نمی شود.
 
فریادشیران تصریح کرد: علی دایی نباید باشگاه پرسپولیس را برای خودش مصادره کند. همچنین این سرمربی باید دست از حاشیه سازی بردارد.

پایان متن./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
دایی استوره قرن فوتبال ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۱۲:۵۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۲
عاشقتم مايلي كهن
Iran (Islamic Republic of)
mamood
۱۵:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
ali dayi dostat daram
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۲
زنده باد شهریار عشق من پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
عاشقتم دایی
آخرین اخبار