دو رمان مخصوص نوجوانان، اثر انوشه مرادي براي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با نام‌هاي «بازمانده» و «چند چندي با خودت» در دست چاپ است.

انوشه منادي نويسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: دو رمان نوجوانان براي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با نام‌هاي «بازمانده» و «چند چندي با خودت» را در دست چاپ دارم.

وي افزود: رمان «بازمانده» با موضوع جنگ و دفاع مقدس نگارش يافته است. رمان «بازمانده» داستان يك نوجوان كرد است كه براي پيدا كردن پدرش، با مادرش مسير سختي را مي‌پيمايد و با خبر شهادت پدر روبرو مي‌شود.

منادي ادامه داد: رمان «چند چندي با خودت» پيرامون مسائل اجتماعي از جمله اعتياد نوجوانان و مباحث خانواده نوشته شده است. كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ما حدود 200 نويسنده كتاب‌هايي را پيرامون كودك و نوجوان چاپ كرده و اين كتاب تجربه تازه‌اي براي من بود.

اين نويسنده با اشاره به انگيزه خود از نگارش اين كتاب‌ها اظهار داشت: به هر حال در زمينه بحث شخصي خودم شايد بتوان به اينكه از كارمندان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هستم و از نوجواني در اين زمينه كار كرد. لزوم ايجاد عنوان ادبيات مستقلي درباره نوجوانان و خلق آثار در اين زمينه احساس مي‌شود.

وي تصريح كرد: ايجاد ادبيات مستقل در زمينه كودك و نوجوان به دليل گرايش زياد به ترجمه آثار كودك و نوجوان لازم است و يك حريمي براي زبان فارسي خودمان در زمينه ادبيات كودك و نوجوان بايد ايجاد شود بحث نوجوانان بحث پايه‌اي در زندگي اجتماعي و ادبيات است.

منادي عنوان كرد: كتاب‌هايي در زمينه ادبيات كودك و نوجوانان داشتم كه به دهه پنجاه برمي‌گردد پس از انقلاب تا دوره اخير با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همكاري نداشتم اكنون شرايط براي همكاري با كانون پرورش فكري كودكان و نوجونان فراهم شده است.

اين نويسنده با اشاره بر زمان چاپ كتاب‌هايش بيان كرد: در يك برنامه‌ريزي درازمدت، كانون به انتشار كتاب‌ها اقدام مي‌كند هر ماه يك تا دو عنوان از كتاب‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان چاپ مي‌شود در مراحل كتاب مراحل خواندن طرح و فكر نويسنده و تصويب را دارد با طي شدن اين مراحل نمي‌دانم چه زماني كتاب‌هايم چاپ خواهد شد.

وي ادامه داد: بيشتر رمان‌نويس بزرگسال هستم در دهه هفتاد رمان‌هايي با موضوع جنگ برنامه‌اي كره طلايي از پس آبي زلال و سوزه سوزه  با همكاري حوزه هنري چاپ كردم. فعاليت اصلي من ادبيات بزرگسال است.

منادي خاطرنشان كرد: در زمينه ادبيات بزرگسال كتاب رؤياي ايراني را دارم كه حدود 6 سال است غيرمجاز اعلام شده اميدوارم گشايشي پيرامون چاپ كتاب شود كتابم به دليل خاصي كه علت آن را نمي‌دانم تاكنون چاپ نشده است./ي2

برچسب ها: منادی ، نویسنده ، چاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار