دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با بيان اينکه آمریکا هم‌چنان طبق رویه سابق عمل می‌کند، گفت: تصمیمات و موضع‌گیری‌های آمریکا در سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که موضع آنان در قبال اصل نظام اسلامی و ملت ایران تغییری نکرده است.

ميرخندان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه به طور کلي دیپلماسی یک معامله است که هیچ یک از طرفین قصد ندارند در آن ضرر کنند، گفت: چيزي که مهم است اينکه بدانيم در معامله طرف ما کیست و قرار است در آن چه چيز را بدست آوریم و هزينه‌هاي اين معامله چقدر است.

وي افزود: واکنش آمریکا به انقلاب اسلامي تحریم و حمایت از ترور و جنگ بود، لذا ما با کشوری روبه رو هستیم که از همان ابتدا اساس نظام جمهوري اسلامي را نپذیرفته است.

ميرخندان با بيان اينکه امروزه دولت آمريکا در پي جبران شکست در منطقه خاور ميانه -افغانستان و عراق و حالا هم شکست مفتضحانه‌اش در قضیه سوریه- و به دنبال فریب افکار عمومی است، اظهار داشت: آمريکايي‌ها قصد دارند به جهان بفهمانند که هنوز هم در خاور ميانه قدرتمند هستند و 35 سال شکست ذلیلانه در برابر اراده ملت ایران را تبدیل به پیروزی کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با تاکيد بر اينکه نباید فکر کنیم آن‌هایی که با حملات بی‌وقفه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمنی خود را بارها براي ملت ايران به اثبات رسانده‌اند  کاملا در گفتار خود صادق‌اند، تصريح کرد: تصمیمات و موضع گیری‌های آمریکا در سال‌های اخیر به خوبی نشان می‌دهد که موضع آنان در قبال اصل نظام اسلامی و ملت ایران تغییری نکرده است.

وي اضافه کرد: آمريکايي‌ها بايد به پیش شرط‌هایی که امام (ره) در سال 58 برای مذاکره با آمریکا داشتند عمل کند، يعني اينکه دست از ظلم به ملت‌های جهان بردارند و در مقابل هيچ کشوري از موضع قدرت حرف نزنند.

ميرخندان با بيان اينکه ظلم‌هایی که آمريکايي‌ها به ملت ایران روا داشته‌اند بايد جبران شود، گفت: ما می‌بینیم که چند روز پس از از دیدار وزير امور خارجه کشورمان با جان کری، وزیر خارجه آمریکا باز هم به دوستی با اسرائیل تاکید کرده و از عبارت "تلاش‌های ایران برای تغییر رابطه با جهان" استفاده می‌کند، بنابراین آمریکا هم‌چنان طبق رویه سابق عمل می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: دولتمردان آمريکايي بدانند ملت ايران هيچ‌گاه فراموش نمي‌کنند که خون بیش از 210 هزار شهید جنگ تحمیلی و 17هزار شهید ترور در ایران با حمایت آمریکا بر زمین ریخته شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار