دبيرعلمی همايش «امت اسلامی، مبانی و مولفه‎ها» از برگزاری اين همايش علمی در اسفندماه سال جاری در قم خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،حجتالاسلام والمسلمين سيد حسن عابديان، روز شنبه، در نشستی خبری با اشاره به برگزاری همايش بينالمللی امت اسلامی گفت: اين همايش با محوريت مجتمع عالی فقه و با هدف تبيين مفهومی امت اسلامی برگزار میشود.

وی افزود: شاخصها و اهداف امت اسلامی، منحنی و تحول امت اسلامی در گذار تاريخ، مبانی هستی‌شناسی و انسان‌شناختی امت اسلامی و مبانی معرفت‌شناختی امت اسلامی از ديگر محورهای اصلی اين همايش است.

دبير كميته علمی همايش امت اسلامی، مبانی و مولفهها،يادآور شد:مولفه‏های سياسی، فرهنگی- اجتماعی، حقوقی و اقتصادی از جمله ديگر مولفههای اين همايش به شمار میرود كه هر كدام از اين مولفه‏ها شامل زيرموضوعات تخصصی است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار اين همايش، 30 مهرماه امسال عنوان شده است كه با توجه به گستره حضور علاقه‏مندان به احتمال فراوان تمديد خواهد شد.

عابديان اظهار كرد: در اين همايش سعی خواهد شد تا مفهوم امت اسلامی وشكل گيری آن پيش و پس از ظهور بررسی شود؛ در همين راستا سعی میشود تا با استفاده از ظرفيتهای انديشمندان و علمای اسلامی اين مفهوم به خوبی بازشناسی شود.

وی با ذكر اين مطلب كه موضوع اين همايش با وحدت امت اسلامی متفاوت است، تصريح كرد: در اين همايش در ابتدا به مباحث مفهومی اين همايش پرداخته میشود و پس از آن در سالهای بعد به مفاهيم چالشی اين مفهوم از جمله چگونگی شكل گيری و مباحث چالش برانگيز ديگر پرداخته میشود.

عابديان گفت: اين همايش با حضور شخصيتهای علمی جهان اسلام و همكاری كشورهايی چون مالزی، سوريه، غنا، عراق، انگلستان، هند، سيرالئون، پاكستان و افغانستان در اسفندماه امسال برگزار میشود.

وی تصريح كرد: علاقهمندان برای كسب اطلاعات بيشتر میتوانند با تلفن 37182505 با پيش شماره 025تماس بگيرند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.