حبيبي:

اوباما خيلي زود دست خود را رو کرد/ ذوق‌زدگي برخي در گفتگو با آمريکا تأسف‌آور است

دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه اوباما خيلي زود دست خود را رو كرد، گفت: ملت ايران يك شناخت تاريخي از سياست‌هاي تجاوزكارانه آمريكا دارد، تا زماني كه آمريكا، گزينه نظامي را روي ميز دارد ما هم گزينه‌هاي خود به ويژه آشتي‌ناپذيري، ادامه مقاومت را همچنان روي ميز داريم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، "محمد‌نبي حبيبي"دبير کل اين حزب در پايان نشست هفتگي دبيران موتلفه با اشاره به تعطيلي دولت آمريکا، اظهار داشت: اکنون هر يك از احزاب حاكم در آمريکا، با تشديد بحران بدهي‌هاي دولت اين کشور،  به اين نتيجه رسيده‌اند كه منافع حزبي را به منافع مردم ترجيح  می‌دهند و همين باعث انسداد سياسي در مديريت كشور شده است.

وي افزود: بحران در آمريكا جدي است و مردم، رهبران دو حزب حاكم را در اين مورد مسئول مي‌دانند.
 
 حبیبی با اشاره به موضع‌گيري‌هاي دوگانه اوباما درباره ايران، بیان داشت: آمريكايي‌ها بيش از هر زمان ديگري نياز به خانه‌تكاني در درون و بيرون خود دارند، لحن متفاوت اوباما با ملت ايران، نشان‌دهنده نياز آن‌ها به گفتگو با ايران است، اما صهيونيست‌ها نمي‌گذارند اين نياز را بدون هزينه برطرف كنند.
 
 دبيرکل حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان کرد: به آمريكايي‌ها توصيه مي‌کنيم که به مسائل داخلي خود، به ويژه بحران بدهي‌ها كه سايه بر روابط داخلي و خارجي آمريكا انداخته است، بپردازند؛ هر گونه گفتگو با آن‌ها در اين شرايط، به دوپهلوگويي و هذيان‌گويي طرف مقابل منجر مي‌شود، كما اينكه سخنان متناقض اوباما درباره ايران نشان از اراده‌اي در دولت آمريكا براي حل و فصل مناقشات دو طرف به صورت عادلانه و به شكل برد-برد وجود ندارد.
 
حبيبي با اشاره به اظهارات اوباما در كنفرانس خبري با نخست وزير رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: اوباما خيلي زود دست خود را رو كرد، ملت ايران يك شناخت تاريخي دربسته‌اي از سياست‌هاي تجاوزكارانه آمريكا دارد، تا زماني كه آمريكا، گزينه نظامي را روي ميز دارد ما هم گزينه‌هاي خود به ويژه آشتي‌ناپذيري، ادامه مقاومت را همچنان روي ميز داريم.
 
وي با اشاره به تظاهرات خودجوش مردم پس از اقامه نماز جمعه درتهران و شهرستان‌ها ادامه داد: شعار "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" مردم، نشان داد که يك نفرت عمومي عليه سياست‌هاي خائنانه و تجاوزكارانه آمريكا در ميان ملت وجود دارد كه نمي‌توان آن را با يك لبخند از دل مردم پاك كرد.
 
حبیبی با اظهار تأسف از اظهارات برخي افراد و نيز برخي روزنامه‌هاي داخلي تصریح کرد: ذوق‌زدگي برخي در خصوص حل مشكلات در سايه گفتگو با آمريكا تأسف‌آور است، اين ذوق‌زدگي به قيمت زير پا گذاشتن منافع ملي تمام مي‌شود.
 
 وي ادامه داد: شيفتگي برخي براي حل مناقشات ايران و آمريكا آن هم بدون هيچ دستاوردي، بازي كردن در زمين دشمن است، برخي رسانه‌ها اصرار دارند چهره زشت آمريكايي‌ها را سانسور كنند، اين كارها به چه قيمت صورت مي‌گيرد؟
 
 حبیبی بیان داشت: اينكه گفته شود؛ امام خميني(ره) موافق حذف شعار "مرگ بر آمريكا" بوده‌اند، در حالي كه هيچ سندي براي اين حرف وجود ندارد، به چه منظور صورت مي‌گيرد؟ شعار "مرگ بر آمريكا" بارها در تظاهرات ميليوني مردم و حتي در حضور امام(ره) بارها گفته شده است و هيچ نشانه‌اي از تمايل امام(ره) در مورد حذف آن نه ديده شده و نه شنيده شده است، بر عكس، امام(ره) بارها از نفرت مردم ايران از سياست‌هاي آمريكا در قبل و پس از انقلاب  سخن گفته‌اند، اين موضع به عنوان موضع مردم و تأييد فهم و ديدگاه مردم نسبت به ماهيت واقعي آمريكايي‌ها بوده است.
 
 وي افزود: ما با رويكرد ديپلماسي دولت جديد به شرطي موافق هستيم كه منجر به يك راستي آزمايي مجدد در حوزه چالش هسته‌اي ايران با غرب صورت گيرد، اعتماد‌سازي يك جاده دو سويه است.
 
 دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ما بايد با شعار ؛ "سلاح اتمي براي هيچكس و استفاده صلح‌آميز فناوري هسته‌اي براي همه"، وارد اين گفتگوها شويم، آخر اين گفتگوها خلع سلاح هسته‌اي قدرت‌هاي بزرگ است نه تعطيلي غني‌سازي اورانيوم در ايران به منظور استفاده صلح‌آميز از فناوري هسته‌اي، اين را بايد غرب بفهمد و ديپلمات‌هاي ما اين تز را روي ميز مذاكرات به عنوان دستور كار ثابت هميشه داشته باشند.
 
 حبیبی با تقدير از مواضع دولت در خصوص تعطيل‌ناپذير دانستن غني‌سازي در راستاي اهداف صلح‌آميز هسته‌اي ايران، خاطر نشان كرد: اينكه آمريكا در پي تاييد بديهي‌ترين حقوق اعضاي پيمان NPT براي ممانعت از بخش ديگري از اين حقوق است، براي پيشگيري از توان ايران در بخش‌هاي راهبردي‌تر همچون توان توليد سوخت كشتي و زيردريايي هسته‌اي است كه حلقه مكمل اقتدار سال‌هاي اخير ايران در آب‌هاي بين‌المللي خواهد بود و از اين رو ضروري است كه گام‌هاي مكمل غني‌سازي نيز برداشته شود و تلاش براي بخش‌هاي راهبردي‌تر انرژي صلح‌آميز هسته‌اي ادامه یابد، چراکه کشورهای پیشرفته امروز از تولید برق صنعتی از انرژی هسته ای عبور كرده و به سوي دستاوردهاي مهم‌تر حركت كرده‌اند.
 
وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد بمباران شيميايي صدام در جبهه سومار، گفت: صدام بارها با بمب‌هاي اهدايي شيميايي از طرف آمريكا و اروپا مرتكب جنايات جنگي شد، اما هيچ صدايي براي تقبيح اين اعمال جنايتكارانه نه در آمريكا و نه در اروپا در نيامد، اگر هزاران جانباز شيميايي در ايران هر روز با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كنند ، اينها سند جنايت آمريكا است، آن وقت آمريكايي‌ها مي‌آيند در سوريه مدعي كاربرد سلاح شيميايي مي‌شوند در حالي كه خود مي‌دانند از سوي تروريست‌ها اين سلاح‌ها بكار گرفته شده است و آن‌ها تروريست‌ها را به سلاح شيميايي مجهز كرده‌اند؟
 
حبیبی همچنین با اشاره به مواضع هوشمندانه رئيس قوه قضایيه در مورد آزادي مجرمانه فتنه، اظهار داشت: ما خوشحال هستيم نظام اكنون در اوج اقتدار است و از موضع قدرت در تحكيم مباني امنيت ملي عمل مي‌كند.
 
وي افزود: ما نبايد فراموش كنيم مسببان فتنه به مردم خيانت كردند، آن‌ها در حداقل شهادت 22 تن از شهداي آشوب‌هاي آمريكايي–اسرائيلي فتنه در نقش مباشر عمل كردند، آن‌ها بايد بدانند ديگر فضا براي فتنه‌انگيزي باز نيست و دستگاه قضائيه اجازه تحرك به فتنه‌گران  را نمي‌دهد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به روز 7 ذيحجه كه روز ازدواج نامگذاري شده، الگوگيري از سبك ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را براي جوانان كشور تنها راه رشد ازدواج سالم و كاهش طلاق در كشور دانست.
 
انتهاي پيام/
      
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار