دبير کل حزب موتلفه اسلامي با تشكر از 4 روز تلاش نمايندگان مجلس در جريان بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي گفت: بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي وزرا مصداق نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پخش مستقيم جريان رسيدگي به صلاحيت وزرا در صدا و سيماي جمهوري اسلامي اظهار داشت: از صدا و سيما تشكر مي‌كنيم كه اين امكان را بوجود آورد تا مردم به طور شفاف و مستقيم و بدون پرده‌پوشي در جريان مباحث مهم شكل‌گيري كابينه جديد قرار گيرند. اين رويكرد نشان داد نظام مردم را محرم مي‌داند و هيچ چيز را از مردم پنهان نمي‌دارد.

 وي در مورد پيام رأي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهادي گفت: 15 وزير با رأي حزبي از مجلس به كابينه راه پيدا كردند. مجلس در اين رأي نشان داد كه رويكرد سياست داخلي و سياست خارجي دولت را در حمايت خود دارد. همچنين چون مجلس دغدغه پاسخگويي دولت به مطالبات معيشتي مردم را دارد به همه وزراي اقتصادي دولت رأي اعتماد داد و به وزير اقتصاد ودارايي با بالاترين رأيي كه در پارلمان سابقه ندارد، اعتماد كرد. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع شبهه فتنه در رسيدگي به صلاحيت‌ها عنوان کرد: مجلس نشان داد كه در موضوع فتنه كوتاه نمي‌آيد و برنمي‌تابد. انتظار اين است كه جناب آقاي رئيس جمهور محترم در معرفي وزرای جديد توجه كامل به اين موضوع را داشته باشند.  
حبیبی افزود: به هر حال امروز دولت يازدهم مستقر شده است و مردم انتظار حماسه اقتصادي دارند. انشاءالله همه احزاب و گروهها و شخصيتها بايد به دولت كمك كنند تا بتوانند از مشكلات اقتصادي عبور كند.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد تحولات اخير مصر نیزگفت: آنچه امروز مردم جهان در مصر مشاهده مي‌كنند حمايت آشكار آمريكا و اسرائيل از كشتار مردم مصر و تشويق به ايجاد جنگ داخلي در مصر است، اين يك توطئه عليه ملت مصر است. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مسئوليت نخبگان جهان اسلام و نيز سازمان كنفرانس اسلامي بیان داشت: دولت‌هاي اسلامي بايد به كمك مردم مصر بيايند و جلوي تداوم خشونت و خونريزي را بگيرند. همچنين نخبگان جهان اسلام با ظرفيت‌هايي كه دارند بايد راهي براي پايان خونريزيها در مصر پيدا كنند. 

حبیبی تأكيد كرد: ما كشتار مردم و بيگناهان را توسط ارتش محكوم مي‌كنيم و طرفدار گفتگو براي حل بحران از سوي طرفين هستيم. قرار بود ارتش ميانجي باشد اما اكنون به عنوان يك طرف منازعه قرار و عمل مي‌كند.

وي همچنين با اشاره به انفجار تروريستي در جنوب بيروت خاطرنشان کرد: ما رژيم صهيونيستي را مسئول اين اقدام تروريستي مي‌دانيم و تكفيري‌ها در سالروز پيروزي حزب الله در انتقام اسرائيل از حزب الله مشاركت دارند. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قدرت حزب الله اظهار کرد: رزمندگان حزب الله كه به راحتي ماشين قبلي رژيم صهيونيستي را در جنگ 33 روزه در لبنان زمين‌گير كردند مي‌توانند در برابر شرارت تكفيري‌ها بايستند و اجازه ندهند آنها امنيت لبنان را تهديد کنند.

حبیبی به تحولات سوريه اشاره كرد و افزود: ارتش سوريه به تدريج غلبه خود را به تروريستها نشان بدهد. آمريكائيها قبل از اجلاس ژنو2 مي‌خواهد تضمين‌هاي براي توافقات بگيرد اما تا حالا چيزي عايدش نشده است. آمريكائيها در تحولات مصر و سوريه نشان  داده‌اند كه وقتي پاي منافع آنها در ميان باشد از دموكراسي، حقوق بشر چشم‌پوشي مي‌كنند و حاضرند براي تأمين منافع خود يك كشور را به آتش بكشند، منابع اقتصادي آنها را نابود كنند و هزاران نفر را قتل عام کنند. 

وي در پایان گفت: آمريكا و رژيم صهيونيستي براي در هم شكستن سد مقاومت چون حرفي براي گفتن ندارند به كشتار مردم روي آورده‌اند.  
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: فتنه ، تروریست ، تکفیری ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار