دهیار روستای هدف گردشگری هجیج، گفت: اهالی این روستا در انتظار آبگیری سد "داریان" هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محرم شبرنگ گفت: با احداث سد داریان بخشی از باغات و خانه های پایین دست روستای تاریخی هجیج زیر آب می رود و به همین منظور 75 خانه این روستا تخلیه و تخریب شده است.

اهالی این روستا که در خانه های پایین دست زندگی می کردند در حال حاضر برای سکونت به شهر پاوه مهاجرت کرده اند.

دهیار این روستای تاریخی و هدف گردشگری استان کرمانشاه گفت: این روستا تا پیش از این 185 خانواد و جمعیتی قریب به یک هزار نفر داشت که در حال حاضر 110 خانوار و جمعیتی حدود 550 نفر دارد.

مسیر جدید با احداث 5 تونل از جاده اصلی نودشه به هجیج احداث شده است.

وی ادامه داد: چشمه آب معدنی بل از جاذبه های این روستا بود که به دلیل امکان زیر آب سد رفتن آن، مسئولین سد در حال انتقالش به مکان دیگری هستند.

دهیار این روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: اهالی روستای هجیج منتظر آبگیری سد داریان هستند که یقینا با انجام آن چهره هجیج بسیار متفاوت تر از قبل خواهد شد.

وی افزود: تصور ما این است که با آبگیری سد داریان و همچنین وجود جاده جدید دسترسی به روستا که هم راه را هموار تر کرده و هم 15 دقیقه مسیر دسترسی به روستا را کوتاه تر کرده و از سویی دیگر وجود امامزاده عبیداله معروف به کوسه هجیج و بافت پلکانی و تاریخی روستا، هجیج به قطب توریستی استان کرمانشاه تبدیل خواهد شد.

شبرنگ با اشاره به مشکلات این روستای هدف گردشگری، گفت: از آنجایی که اهالی روستای هجیج از قدیم الایام به خودکفا بودن در تمامی زمینه ها معروف بوده اند، بنابراین خیلی وابسته به خدمات دولتی نیستند اما در این بین مشکل آنتن دهی موبایل را می توان اصلی ترین مشکل اهالی این روستا است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هجیج ، داریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.