رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: 4 نفر در جریان خرابکاری در یکی از مراکز هسته‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی روز شنبه در  حاشیه همایش یگان‌های حفاظتی سازمان‌های دولتی گفت: چندی قبل در جریان فعالیت تعدادی خرابکار در مراکز هسته‌ای قرار گرفتیم که با شناسایی آنها اجازه دادیم آنها فعالیت‌شان را ادامه دهند تا در زمان مناسب و دسترسی به جزئیات دستگیر شوند.
 
وی ادامه داد: 4 نفر از این افراد در زمان بزنگاه دستگیر شدند و بازجویی‌ها از آن‌ها ادامه دارد. اکنون نیز اجازه دهید بیشتر در این مورد اطلاع رسانی نکنم چرا که این افراد در مراحل بازجویی هستند اما باید باز هم تاکید کنم که تمامی فعالیت این افراد تحت نظر قرار داشت.
صالحی تاکید کرد: اکنون نمی‌توانم جزئیات بیشتری از این اتفاق را بیان کنم و قطعاً سر وقت مناسب، جزئیات خرابکاری‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها در پرونده هسته‌ای تاکید کرد: تعاملات گسترده سیاسی نشانه‌های امیدبخشی را در حل پرونده هسته‌ای نمایان کرده است اما کشورهای متخاصم علاقه‌ای به برون‌رفت از وضعیت فعلی ندارند و تلاش می‌کنند تا با اقدامات خرابکارانه مانع توافق در پرونده هسته‌ای شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: حملات اینترنتی به تأسیسات هسته‌ای همچنان ادامه دارد اما ما بعد از شیوع ویروس استاکس‌نت، سیستمهای حفاظتی را ارتقاء دادیم و مراقب حملات دیگر هستیم.

صالحی به وجود یگان تخصصی حفاظت از تجهیزات رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: این یگان به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و مراقب همه نوع حملات است.
صالحی ادامه داد: دشمن همیشه در پی ضربه زدن به تأسیسات هسته‌ای کشور است به همین منظور وظیفه یگان حفاظت سازمان انرژی اتمی بسیار سنگین است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در ادامه به برخی از وظایف یگان‌های حفاظت این سازمان اشاره کرد و گفت: حفاظت فیزیکی تأسیسات، تهیه مواد لازم از معادن، حمل مواد پرتوزا و تأمین امنیت مراسم و همایش‌ها از جمله وظایف یگان حفاظتی سازمان انرژی اتمی به شمار می‌رود.

وی از تغییر لباس فرم یگان‌های حفاظت سازمان انرژی اتمی طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: ساختار جدید این یگان طراحی شده و برای تصویب به نیروی انتظامی فرستاده شده است.

صالحی یگان حفاظتی سازمان انرژی اتمی را یگانی گسترده خواند و تأکید کرد: نیروهای این یگان در بیش از 10 استان مشغول خدمت هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس اطلاعاتی که داشتیم قبل از سال 92 به این اطمینان رسیدیم که سال 92 سال پر خیر و برکتی خواهد بود به طوری که در ماه‌های آینده شاهد رونمایی از دستاوردهای بزرگی خواهیم بود و کشور در مسیر جدیدی قرار خواهد گرفت./

برچسب ها: دستگیر ، صالحی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
واقعا" خسته نباشید ولی حتما" این نفرات وابسته به گروهک منافقین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
تا چشم نتانياهو در بياد.مرتيكه ابله نادان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
خداقوت - باعث افتخارید
-
علي فتحي بيرق از خلخال
۰۷:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
سلام برشهداي هسته اي
-
علي فتحي بيرق از خلخال
۰۷:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
اينجانب آماده خدمت وفدكاري درهمه زمينه ها هستم 14 سالم بوددر عمليات خيبر بودم الان نيز آماده فدا كاري به ميهن عزيز ورهبرم هستم درصورت نياز با شماره 9149557139 تماس نمائيد جانم فداي ميهن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
حفاظت از دستاوردهای علمی جهاد است بخدا قسم مثل جبهه نبرد 0خداوند به همه شما عمر با عزت بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
خدا بحق ائمه معصومین (ع) به تمامی دانشمندان و و کارکنان وزارت اطلاعات سلامتی و سعادت و موفقیت فوق العاده عالی عطا کند . انشا الله. مردم هم باید نسبت به دوروبر خود توجه بیشتری بکنند و با دیدن فعالیتهای مشکوک با راه های مناسب مسئولین اطلاعات را در جریان بگذارند خصوصا در شهرهای مرزی.وزارت اطلاعات نیز درین رابطه مردم را راهنمائی فرمایند که الفبای مراقبت را یاد بدهندتاعرصه به وطن فروشان نکبت و ننگ بشریت تنگتر و تنگتر شود.کاش انگیزه خیانت این وطن فروشان برای مردم آشکار میشد تا با توضیح تقبح و غلط بودن این نوع انگیزها و فعالیت مخرب گرفته میشد.خدا سر بازان گمنام این مملکت را خفظ کند . انشا الله. لا حول و لا قوت الی بالله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۰۴:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ چابهار
۲۳:۵۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
دستتون دردنکه دمتون گرم ،بامید سربلندی ایران عزیز مان ،پیروز و سربلند و مقتدر خواهیم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
خدا خیرتون بدهو دمتون گرم
Switzerland
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
افرین
Switzerland
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
افرین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۱:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
با آرزوی موفقیت برای ایرانیان پرتلاش ومتعصب زنده باد ایران مهد دلیران
Iran (Islamic Republic of)
رضا محمد تقي نژاد
۲۱:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
الحمدلله چشم دشمنان بيصفت ايران اسلامي كور باد سلام بر رهبر كبير فرزانه ي ايران كه با هوشياري هميشه رهنمود هايشان باعث سرافرازي كشورمان شد و از خداوند منان تمناي عمر باعزت و طولاني براي جانشين بحق اقا امام زمان ميكنم .جانم فداي رهبر .سلام بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
واسه ارشیو مطالبتون باید کجا برم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ع ي
۲۰:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
انشاله موفق وسلامت باشيد همه افراد زحمتكش در مراكز افتخار افرينند براي كشور
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
پیشرفت صنایع صلح آمیز هسته یی ما هرگز توقف نخواهندکرد... همچون سایر علوم و صنایع ملی کشور بزرگ ایران...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
ای ول درود بر شما .... همیشه بیدار و هشیار باشید .. و خدا حافظ شما و مملکت عزیز مان و منافع ملت است .... لطفا" بعد از بازجویی اطلاع رسانی شود از جزئیات ...
اسلام پیروز است
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر منافق
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
آخرین اخبار