عصو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه مجلس همکاري لازم را جهت پياده سازي (افزايش مدت زمان اجاره نشيني) در جامعه با وزارتخانه خواهد داشت، گفت: هم اکنون صداي واحدي از تيم اقتصادي دولت به گوش نمي رسد ولي اخذ ماليات از خانه هاي خالي تب مسکن را فروکش مي کند.

عليرضا خسروي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه اخذ ماليات از خانه هالي خالي، تاثير بسزايي در پايين آمدن تب مسکن دارد افزود: لازم است وزارت راه و شهرسازي يک طرح و استراتژي مشخصي در اين خصوص داشته باشد قصد ما کنار زدن بخش خصوصي در حوزه مسکن نيست بلکه مي‌خواهيم به کساني که خانه خالي بلاتکليف دارند کمک کنيم.

وي ادامه داد: اگر تدبير دولت در اين بخش مشخص شود بازار مسکن بسيار تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

خسروي با بيان اينکه به همان  اندازه که راه براي شناسايي خانه هاي خالي وجود دارد، راه براي فرار صاحبان اين واحدها وجود دارد اظهار داشت: بعنوان مثال در کشور ترکيه، دولت اقدام به تشکيل شهرداري محله کرده است نفوذ اين شهرداران به قدري است که حتي اجازه صدور شناسنامه براي تازه متولدهاي محل خود دارند و به طور کلي به تمام مواردي که امکان کنترل آن وجود ندارد با تقسيم بندي از پايين به بالا و از طريق يک هرم مديريتي، توانسته اند آنها را کنترل کنند.

عضو کميسيون عمران مجلس تصريح کرد: ما نيز مي‌توانيم با استفاده از راهکارهاي اين چنيني ظرفيت هاي  کشور را شناسايي و از آن طريق بازار را ساماندهي کنيم.

نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در مجلس نهم با اشاره به اينکه هم اکنون صداي وا حدي از تيم اقتصادي دولت به گوش نمي رسد، بيانداشت: اگر دولت هماهنگي لازم را در کابينه خود پيدا کند و از آن طريق تدابيري را براي ساماندهي بخش هاي مختلف اقتصاد بيانديشد قطعا شاهد خروج بازار ارز مشکلات کنوني خواهيم بود.

وي در پايان در خصوص افزايش مدت زمان اجاره نشيني افزود: در صورتي که اين مسئله به خانه ملت ارائه شود مجلس همکاري لازم را جهت پياده سازي اين طرح در جامعه خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، مالیات ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
پس مالیات برخانه های خالی چی شد ؟ چرا اجرایی نمی کنید مردم راازاین بدبختی نجات نمی دهید قیمت مسکن صددرصدبالارفته با این حرفها پایین بیا نیست چرا مردم راگمراه می کنید چی شد دولت 100روزه چرا هیچکس بدادمردم نیست؟
آخرین اخبار