طی مراسمی با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری اولین گواهی‌نامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی در محل سازمان هواپیمایی به شرکت هواپیمایی معراج اعطا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا پهلوانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در این مراسم گفت: اهمیت اخذ این تاییدیه توسط شرکت هواپیمایی معراج با توجه به حرکتی که سازمان هواپیمایی کشور در جهت ارتقای ایمنی و هماهنگی با استاندارد‌های بین‌المللی آغاز کرده امروز محدود به شرکت هواپیمایی معراج نیست و شروع تحول و حرکتی نو را در صنعت هواپیمایی کشور را نویدبخش است.  
 
 
توجه به بحث تعمیر و نگهداری در صنعت هوایی  
 
 
 
 وی گفت: اعطای گواهینامه کامو که در واقع مدیریت صلاحیت پروازی است در حقیقت رعایت اصل بند «ج» ماده 161 قانون برنامه‌ی پنجم است و شامل تدوین ساختار سازمانی هوانوردی کشور، افزایش توانمندی در بخش کمی و کیفی و به نوعی افزایش توانمندی شرکت‌های هواپیمایی در بحث تعمیر و نگهداری می شود.  
 
 
 
پهلوانی با بیان اینکه بحث کامو در کشور‌های اروپایی از قبل انجام شده است، افزود: اعطای اولین گواهینامه به شرکت هواپیمایی معراج به دلیل استفاده از تمام توانمندی‌های افرادی است که در این صنعت تجربه تعمیر و نگهداری را داشتند. این گواهینامه به نوعی در ایران منحصربه فرد است که امیدواریم به دیگر ایرلاین‌ها نیز تعمیم داده شود.  
 
 
 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دادن قابلیت کامو به شرکت‌های هواپیمایی به صورت مدام توسط بازرسان سازمان مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و اگر زمانی به هر دلیلی این ارتقا کاهش یابد سازمان در این زمینه تجدید‌نظر خواهد کرد.  
 
 
 
وی با بیان این‌که متخصصان و کسانی که در بخش تعمیر و نگهداری در شرکت هواپیمایی معراج هستند دارای سال‌ها تجربه بوده و خبره هستند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که دارای مولفه‌ کامو نیستند نیز باید دراین زمینه اقدام کنند و تصدی گری به استناد اصل 44 قانون اساسی باید از سازمان هواپیمایی رخت بربندد.  
 
 
 
 
 
ضرورت توجه به کاهش آلودگی محیط زیست در صنعت هوایی
 
 
 
 رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در تمام قوانین موجود در ساختار ایکائو تاکید بر انجام بهینه‌ تعمیر و نگهداری به گونه‌ای است که محیط زیست کمتر آلوده شود و در اجلاس اخیر ایکائو نیز این بحث مورد تاکید قرار گرفت لذا امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی به این موضوع توجه کرده و شاهد شکوفایی این صنعت در عرصه‌ بین‌المللی باشیم.  
 
 
 
وی تاکید کرد: امروز هماهنگی، حرکت و رشد توامان تنها امکان پیشرفت این صنعت است و درک متقابل و همکاری نزدیک فی‌مابین بخش حاکمیتی صنعت هوانوردی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر بازیگران این صنعت ضروری است.  
 
 
 
پهلوانی گفت: این ایرلاین با راهبری و هدایت سازمان هواپیمایی کشور و با اتکا به توان متخصصان خود توانست مهم‌ترین و جامع‌ترین تاییدیه را در فرآیند استاندارد خط هوایی و تأمین تداوم صلاحیت پروازی کسب کند و در واقع آغاز اجرای رسمی استاندارد PART M را سبب شود.  
 
 
 
همچنین تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم این صنعت ماهیت بین‌المللی‌بودن آن و تاثیر‌پذیری‌اش از ارتباطات و استاندارد‌های بیرونی است و شاید بتوان از سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان درگاه اصلی هدایت و جاری‌شدن این ارتباطات و تاثیر‌پذیری یاد کرد.  
 
 
 
وی افزود: اگر نقش سازمان هواپیمایی کشوری را رهبری، تسهیل‌گری و نظارت بر صنعت تعریف کرده باشیم ابزار یا بستری که امکان ایفای هر یک از سه نقش را فراهم می‌کند همانا قوانین و استاندارد‌هاست.  
 
 
 
زنگنه گفت: بدیهی است هرچه بتوانیم ابزار‌ مناسب‌تر و منطبق‌تر با استاندارد‌های جاری را به کار گیریم به طور حتم کارآمدی بیشتری نیز رخ خواهد داد.  
 
 
 
وی اظهار کرد: مجموعه معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری شاید کمتر از یک سال گذشته حرکت منسجم و هدفمندی را در تدوین و انطباق استاندارد‌ها و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایران با استاندارد‌ها و تحولات روز این صنعت در دنیا آغاز کرد و به نظر من نقطه‌ عطف این حرکت تدوین و صدور استاندارد PART M است که البته از هماهنگی و انطباق بالایی با استاندارد اتحادیه اروپا برخوردار است.  
 
 
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج گفت: در شرکت هواپیمایی معراج هرگز از نقش و وظیفه‌ ملی خود در این صنعت غافل نشدیم و امروز بیشتر از قبل امیدواریم تا با همکاری و در پرکردن فاصله ایجاد شده بین صنعت هوانوردی ایران با صنعت هوانوردی دنیا که به دلیل برخی تحریم‌ها مشکلات و کم‌توجهی‌ها ایجاد شده گامی اساسی برداشته و با تعامل و هم‌اندیشی با تمامی نهادها، سازمان‌ها، بازیگران صنعت و ذی‌نفعلان آن، ارتقای ایمنی و کیفیت هرچه بیشتر را در این صنعت شاهد باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار