اغلب افراد در فصول پاییز و زمستان افسرده و دلگیر هستند آیا دلیل این افسردگی را می دانید.

دکتر غلامرضا حاجتی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در فصول پاییز و زمستان شیوع افسردگی فصلی بیشتر است. 
 
وی گفت: اشخاص اطلاعات پیرامون خود را از محیط می گیرند و زمانی که مدت طول روز کمتر است شیوع این بیماری بیشتر می شود. 
 
حاجتی افزود: در فصول پاییز و زمستان که طول روز کوتاه است زمینه ریتمی مغزی و تغییرات هورمونی بعضی افراد تغییر می کند و در نتیجه دچار افسردگی می شود این افراد معمولا در تابستان و بهار نشانه ای از افسردگی ندارند. 
 
وی با بیان اینکه این نوع افسردگی نیز باید درمان شود گفت: به این افراد توصیه می گردد در پاییز و زمستان صبح ها نیز لامپ های محیط خانه را روشن کنند و محیط پر نو باشد تا نور زیاد دریافت نکنند زیرا حساسیت مغزی افراد مبتلا به افسردگی فصلی به دریافت نور بیشتر است. 
 
این روانپزشک ادامه داد: برای درمان این نوع از افسردگی نیز از داروهای معمول ضد افسردگی استفاده می شود و طول درمان این نوع از افسردگی معمولا کوتاه تر است و در همان فصول درمان می شود. 
 
وی در مورد علائم افسردگی خاطرنشان کرد: بی حوصلگی بی علاقه گی خلق پایین و افسرده همراه با گریه عدم تمرکز اختلال خواب اکثرا پرخوابی و گاهی کم خوابی کم اشتهایی و کاهش وزن کاهش انرژی خستگی سریع انزوا و گاهی نیز افکار آسیب به خود و در نتیجه خودکشی از علائم این نوع از افسردگی است. 
 
وی در پایان گفت: علت این نوع افسردگی بیشتر ژنتیکی است و شیوع آن در خانم ها 2 برابر آقایان است./ع2
برچسب ها: دارو ، افسرده ، حوصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار