یک كارشناس سياست خارجي گفت: تحولات بحرين سركوب مردمان آن و شهداي بحرين همچنين زنداني‌ها و محاكمات ناعادلانه رهبران اين قيام هيچ بازتابي در رسانه‌هاي گروهي و جمعي جهان ندارد و سازمان دفاع از حقوق بشر و شوراي امنيت هيچ گونه حضوري در اين راستا از خودشان نشان ندادند.

"سيدهادي سيد افقهي"  در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انقلاب مردم بحرين و سانسورهاي رسانه‌اي در رابطه با اين موضوع از سوي غرب گفت: علت سانسور و عدم بازتاب انقلاب و جنبش مردم بحرين به سياست‌هاي يك بام و چند هواي آمريكا و متحدان غربي‌اش در بحرين بازمي‌گردد.
 
وي ادامه داد: آمريكا از چند جهت در رابطه با جنبش مردم بحرين وحشت دارد، يكي اينكه مردم بحرين اكثريت شيعه هستند در نتيجه آمريكا آن‌ها را به متمايل بودن به ايران متهم مي‌كند در نتيجه اگر انقلاب بحرين پيروز شود مردم بحرين حكومتي تشكيل خواهند داد كه طرفدار ايران است.
 
اين كارشناس سياست خارجي افزود: اين تفكر، منافع آمريكا را در بحرين به مخاطره مي‌افكند و اگر اين انقلاب به سرانجام برسد آمريكا مجبور خواهد شد ناوگان پنجم خود را منطقه دور كند و بحرين كه جزو منظومه شوراي همكاري كشورهاي حوزه خليج‌فارس است از اين منظومه خارج شده و همين امر سبب خواهد شد شيعيان منطقه شرقي عربستان سعودي تحت تاثير امواج انقلاب بحرين قرار بگيرند و آن‌ها هم در منطقه خود كه سرشار از نفت و گازي است كه آمريكايي‌ها روي آن‌ سرمايه‌گذاري كرده‌اند، تحركاتي را انجام دهند.
 
وي با اشاره به مظلوميت مردم بحرين و حضور نيروهاي خارجي در جهت سركوب اين انقلاب اظهار داشت: چيزي كه مظلوميت مردم بحرين را چند برابر مي‌كند ورود نيروهاي سركوب‌گر رژيم آل‌سعود به خاك این کشور است.
 
اين كارشناس سياست خارجي ادامه داد: بايد توجه داشت كه ورود نيروهاي مسلح عربستان به خاك بحرين يك تجاوز آشكار است و آن‌ها بدون كسب مجوز از سوي شوراي امنيت و اتحاديه عرب به سركوب جنبش مردمي بحرين پرداختند.
 
سید افقهي در پايان خاطرنشان كرد: امروز ما شاهد دستگيري‌هاي بي‌‌رويه و صدور احكام درازمدت و اعدام براي مردم بحرين هستيم و هيچ كدام براساس موازين حقوق بشر نيست و مظلوميت مردم بحرين نسبت به ديگر قيام‌هاي كشورهاي ديگر مضاعف و قابل توجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار