سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان با اشاره به اهميت موضوعات ديني در کارهاي فرهنگي، گفت: پرداختن به موضوعات ديني مذهبي در تئاتر کودک ونوجوان بايد اولويت آثار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ حجت الاسلام محمد جمشيدي در آستانه برگزاري بيستمين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان همدان در گفتگويي اظهار داشت: تئاتر يکي از زمين ها و وسايلي است که به وسيله آن مي توان برخي مفاهيم و درس ها را به کودکان آموزش داد.
وي با بيان اينکه در تئاتر کودک و نوجوان کمتر به مسائل و موضوعات ديني مذهبي پرداخته مي شود، عنوان داشت: با توجه به اينکه سن کودکي بهترين سن براي يادگيري مسائل ديني و قرآني بوده کارگردانان و نويسندگان بايد در تئاتر کودک و نوجوان بيشتر به اين موضوع بپردازند.
حجت الاسلام جمشيدي با تاکيد بر اولويت قرار دادن موضوعات ديني مذهبي در تئاتر کودک و نوجوان ابراز داشت: برگزاري جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان فرصت مناسبي براي هنرمندان اين عرصه در استان بوده و آنها بايد موضوعات قرآني را نيز وارد آثار خود کنند.
سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان همدان ادامه داد: متاسفانه در بين آثار و تئاترهايي که براي کودکان و نوجوانان ساخته مي شود کمتر اثري هست که موضوعات ديني و مذهبي پرداخته باشد.
وي گفت: استفاده از احاديث و آيات و روايات قرآني با زبان کودکانه مي تواند تاثير زيادي بر کودکان نوجوانان در اين سن داشته باشد./س
برچسب ها: پرداختن ، تئاتر ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.