هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به منظور شركت در يكصد و بيست و نهمين اجلاس مجمع جهاني (IPV) كه طي روزهاي 15 لغايت 17 مهر ماه 92 در ژنو سوئيس برگزار مي‌شود به اين كشور عزيمت كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به منظور شركت در يكصد و بيست و نهمين اجلاس مجمع جهاني (IPV) كه طي روزهاي 15 لغايت 17 مهر ماه 92 در ژنو سوئيس برگزار مي‌شود به اين كشور عزيمت كرد.  
 
در اجلاس پائيزه در ژنو سه موضوع نقش و مشاركت پارلمان‌ها در حركت به سمت يك جهان عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي (در كميته صلح و امنيت بين‌المللي) حركت به سمت توسعه مقاوم در برابر مخاطرات با نظر داشت به روندهاي جغرافيايي و محدوديت‌هاي طبيعي(در كميته توسعه پايدار، ماليه و تجارت) نقش پارلمان‌ها در دفاع از حقوق كودكان به ويژه كودكان مهاجر بدون همراه و ممانعت از سو استفاده و استثمار آنها در مناقشات (در كميته دمكراسي و حقوق بشر) مورد بحث و بررسي نمايندگان مجالس بيش از 120 كشور جهان قرار خواهد گرفت.

در اجلاس ژنو هم چنين چند ميزگرد تخصصي در ارتباط با موضوعاتي هم چون كودكان آواره، ارتقا تعهدات بين‌المللي در دفاع از حقوق گروه‌هاي آسيب پذير، معاهدات تجارت سلاح و هم چنين اجراي قطعنامه عدم تكثير سلاح‌هاي كشتار جمعي برگزار خواهد شد.

 يك ماده اضطراري نيز كه مربوط به یک رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روز جهان باشد پس از تصویب در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت.
 
با توجه به ارتباط تنگاتنگ اتحادیه بین‌المجالس با سازمان ملل متحد، به نظر می‌رسد که حضور گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی در مجمع مزبور از اهمیت خاصی برخوردار باشد.
 
گروه جمهوری اسلامی همچنین در چندین نشست جغرافیایی و منطقه‌ای اعم از آسیا_ اقیانوسیه، اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مجمع مجالس آسیایی شرکت خواهد کرد.
 
اعضای هیئت اعزامی به اتحادیه بین‌المجالس ژنو را آقایان ایرج ندیمی (رئیس شورای بین المجالس)، علیرضا سلیمی، محمدمهدی برومندی، مرتضی آقاتهرانی و خانم فاطمه ‌آلیا تشکیل می‌دهند.
 
همچنین، آقای کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر نمایندگان مجالس اتحادیه بین‌المجالس و آقای حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی عضو مجمع دبیران کل مجالس این اتحادیه در نشست‌های مختص خود شرکت خواهند کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار