معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 9 از راه‌اندازي باغچه كاشت و نگهداري از گياهان دارويي در حاشيه‌ي مركز آموزش گل و گياه در بوستان المهدي(عج) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، "علي اكبر كريمي پور" با اعلام اين خبر گفت: در راستاي ارتقاي آگاهي شهروندان به ويژه شركت‌كنندگان در كلاس‌هاي آموزشي مختلف و آشنايي با گل‌ها و گياهان دارويي اين باغچه ايجاد شد.
وي در خصوص انواع گياهان دارويي تصريح كرد: در اين محل كه مساحتش به 80 مترمربع مي‌رسد انواع گياهان دارويي نظير بومادران، آلوئه‌ورا،‌ رزماري، گل محمدي و ... كاشته شده است.
"كريمي پور" افزود: پس از ايجاد باغچه، كاشت سبزيجات و استقبال شركت‌كنندگان از آن، براي آشنايي بيشتر شهروندان، راه‌اندازي فضاي مشابه ديگري پيش‌بيني شده تا اهالي از نزديك با گياهان دارويي آشنا شوند.
وي ادامه داد: در حال حاضر در باغچه‌ي جديد، انواع گياهان دارويي كاشته شده و علاوه بر آشنايي شهروندان با گياهان دارويي، شيوه‌ي كاشت، نگهداري، قلمه زدان، تكثير و آبياري آموزش داده مي‌شود.
معاون شهردار منطقه‌ي 9 خاطر نشان كرد: اين شهرداري سه پايگاه آموزش گل و گياه در بوستان‌هاي المهدي(عج)، شمشيري و آزادي وجود دارد كه به دليل محدوديت فضا، اكنون تنها باغچه‌ي گياهان دارويي در بزرگترين مركز آموزش راه‌اندازي شده است./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار