وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : تامین اجتماعی در پیامد های اصلاحات اقتصادی نقش بی بدیلی را ایفا می کند که آثار و تبعات آن دهک های مختلف و متعدد جامعه را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران علی ربیعی گفت : فعایت های سازمان تامین اجتماعی با  زندگی روز مره افراد جامعه  سرو کار دارد و میلیون ها انسان و ابسته به این سازمان هستند . لذا این سازمان نقش بسیار مهم و اساسی  در ثبات اجتماعی و سیاسی  کشور ایفا  می کند.
 
وی با بیان اینکه توسعه اجتماعی کشور منوط به عملکرد درست نظام اجتماعی است تصریح کرد : بسیاری از بحران ها در جهان ریشه اجتماعی دارند .
 وی با تاکید بر ارتقای سطح دانش کارشناسان  در حوزه تامین اجتماعی افزود : اولویت برنامه ها در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  مبتنی بر تقویت سطح دانش و پژوهش  موثر و کار آمد است. 
دکتر ربیعی با اشاره به اینکه منطقی کردن فعالیت ها و کوچک کردن بدنه دولت و اصلاح امور به معنای  بی ثباتی تشکیلاتی نیست  افزود : شفاف سازی و تکالیف نظام اداری و آگاه سازی مردم و جامعه از حقوق خود موجب می شود تا آنان  ضمن آگاهی از حقوق خود، تکالیف خود را نیز به خوبی انجام دهند، زیرا مردم فقط تکلیف ندارند،  بلکه دارای حقوقی نیز هستند .
وی با تاکید بر لزوم شناسایی و تعریف حقوق و تکالیف در جامعه  افزود : با قانون گرایی ، قانون مداری  و انجام دقیق درست و مناسب کارها  ،  بسیاری از امور در این زمینه محقق می شود. 
دکتر ربیعی با بیان اینکه در نظام اداری کشور نبایستی  قوانین دست و پا گیر  وجود داشته  باشد افزود : باید با مطالعه علمی و منطقی وبا توجه به استاندارد ها و آیین نامه ها این قوانین را سبک و روشن کرد.
وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی  ضرورت توجه به فناوری های نوین را یاد آور شد  و افزود : نوآوری و خلاقیت  باید از کودکی در جامعه به صورت فرهنگ در آید و این فرهنگ سازی  در تمامی سازمان ها و ارگان ها نهادینه  شود. 
دکتر ربیعی با بیان اینکه تامین اجتماعی  درست و مناسب ،  زیر بنا و زیر ساخت  رفاه اجتماعی است  اظهار داشت :  تامین اجتماعی در پیامد های اصلاحات اقتصادی  نقش بی بدیلی را ایفا می کند  که آثار و تبعات آن دهک های مختلف و متعدد جامعه را در بر می گیرد.
 وی افزود :  در هر برنامه اقتصادی ، اصلاح و ترمیم سیاست های اقتصادی تنها با در نظر گرفتن برنامه های تامین اجتماعی درست محقق می شود  و اگر غیر از این باشد  جامعه را دچار مشکل می کند. 
 وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی باید ثبات و عدالت بین نسلی در جامعه را در نظر گیرد  افزود :  تامین اجتماعی با تمامی دوران زندگی انسان ها مربوط می شود  و باید افق های دور دست را دید . بنابراین نگاه کوتاه مدت به تامین اجتماعی نگاهی استراتژیک و عاقبت نگر نیست. /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار