آيت‌الله اردبيلي با بيان اينکه معتقدم باید کاری انجام شود تا دانشگاه برای جوانان به جای دافعه، جاذبه داشته باشد، گفت: مانی که به عنوان اولین گزینه برای وزارت علوم معرفی نشدید، خیلی متاثر شدم، اما از اینکه در حال حاضر گزینه وزارت علوم هستید، خوشحالم و اميدوارم خداوند از برکت وجودشما، برکات خود را نازل کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله موسوی اردبیلی" در دیدار با "جعفر توفیقی" سرپرست وزارت علوم، گفت: معتقدم باید کاری انجام شود تا دانشگاه برای جوانان به جای دافعه ، جاذبه داشته باشد. 

آیت‌الله موسوی اردبیلی در این دیدار خطاب به سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: زمانی که به عنوان اولین گزینه برای وزارت علوم معرفی نشدید، خیلی متاثر شدم، اما از اینکه در حال حاضر گزینه وزارت علوم هستید، خوشحالم و امیدوارم خداوند از برکت وجود شما، برکات خود را نازل کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که می‌گویند دانشگاه باید اسلامی باشد، افزود: اسلامی بودن دانشگاه باید همراه با مهربانی باشد، نه خشونت؛ چراکه خشونت در دانشگاه‌ها فایده‌ای ندارد.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که اسلام را باید آن‌طور که هست ارائه داد، اظهار داشت: نباید اسلام را آن‌طور که دل‌مان می‌خواهد ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به مهاجرت جوانان به خارج از کشور گفت: دلمان نمی‌خواهد کسی به خارج برود ولی امیدوارم وقتی برای درس خواندن می‌رود، دوباره برای خدمت  به کشور باز گردد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون چندین نامه به من داده و انتقادهایی نسبت به عملکرد وزارت علوم مطرح شده است، من نیز در پاسخ به آن‌ها گفتم این مطالب را به دکتر توفیقی اطلاع خواهم داد.

همچنین در این دیدار جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه باید نسبت به مقوله فرهنگ در محیط‌ دانشگاه‌ها توجه جدی داشته باشیم، اظهار داشت : باید تربیت دینی در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که دانشگاه یک محیط فرهنگی است.

وی همچنین ضرورت افزایش نظارت بر نحوه فعالیت دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به مسائل فرهنگی، علمی و اخلاقی نسل جوان توجه لازم داشته باشیم.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه نسل جوان آینده‌سازان کشور هستند و باید به آنان توجه لازم را داشته باشیم، افزود: میزان انتظار مردم از دانشگاه‌ها نیز افزایش یافته و مردم خواستار ارتقا بنیه علمی نسل جوان هستند.

وی با اشاره به اهمیت گسترش علوم انسانی اسلامی در دانشگاه‌ها بیان کرد: در این خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی داشته است.

توفیقی به نقش دانشگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور اشاره کرد وافزود: امروز مسائل مهم کشور بدون حضور دانشگاه‌ها به سرانجام نمی‌رسد و این نشان دهنده جایگاه دانشگاه‌ها است.

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه در یک مسیر حرکت می‌کنند، گفت: باید وحدت بین این دو نهاد مهم هرچه بیشتر تقویت شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار