جديدترين نسخه از مجموعه Assassin's Creed با نام Assassin's Creed IV: Black Flag تا کم‌تر از يک ماه ديگر به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شرکت UbiSoft در نام‌گذاري اين مجموعه اصول خاصي را در پيش گرفته است. اين بازي اگر چه دهمين نسخه از اين مجموعه است، به عنوان شماره چهار به بازار مي‌آيد و سومين نسخه از سه‌گانه در عصر استعمار محسوب مي‌شود.

سه نسخه اول اين بازي در دوره جنگ‌هاي صليبي، چهار نسخه بعدي در دوره رونسانس و سه نسخه بعد در عصر استعمار به تصوير کشيده شده است اما UbiSoft نسخه‌هايي را به عنوان بازي جديد با شماره بالاتر منتشر کرده است که قهرمان تازه‌اي در آن ظهور پيدا کرده است. پس از Altaer ،Ezio و Connor اينک نوبت به قهرمان جديدي به نام Edward Kenway رسيده است.

Edward Kenway يک ملوان انگليسي است که بر اثر وقايعي به ميان گروهي از دزدان دريايي راه مي‌يابد تا بيشتر وقايع اين نسخه جديد از AC در ميان درياها و روي کشتي‌ها رقم بخورد. اگر چه هنوز قضاوت درباره بازي زود است اما تائيد اين خبر باعث شد بسياري از علاقه‌مندان به اين بازي گمان کنند که اين بازي کوچک‌تر از نسخه‌هاي قبلي است و کشتي‌ها دست قهرمان بازي را براي گشت و گذار‌هاي آزادانه اين بازي خواهد بست اما کارگردان بازي اعلام کرد که Black Flag بزرگ‌ترين بازي در اين مجموعه است و از منظر وسعت نقشه، از همه نسخه‌هاي قبلي پيشي گرفته است.



در واقع نقشه بازي، به وسعت درياي کارائيب است و به همين دليل سيستم Fast Travel در بازي تعبيه شده تا بازيکنان بتوانند به سادگي به مکان‌هايي که پيش از اين کشف کرده‌اند، بازگردند. سه شهر بزرگ نيز به نام‌هاي Havana ،Kingstonو Nassau نيز براي بازي طراحي شده است که به ترتيب تحت حکمراني اسپانيايي‌ها، انگليسي‌ها و دزدان دريايي هستند.

 50 منطقه کوچک نيز براي انجام ماموريت‌هاي فرعي در نظر گرفته‌ شده‌اند؛ اگر چه سازنده بازي، ماموريت‌هاي فرعي فراواني را در سطح دريا و شهرها پراکنده کرده است تا علاقه‌مندان سرسخت اين مجموعه بتوانند ساعات زيادي را با آن سرگرم باشند.

سيستم شکار در بازي که از نسخه سوم به اين مجموعه اضافه شده بود، در اين نسخه همچنان وجود دارد و بازيکن مي‌تواند مثل گذشته در جنگل به شکار بپردازد. علاوه بر اين روش‌هاي جالبي نيز براي ماهيگري طراحي شده است و بازيکن انتخاب‌هاي بيشتري براي شکار در اختيار خواهد داشت.

در نسخه‌هاي قبلي بازي، بازيکنان با پيشروي در مراحل، يک شهر يا قلعه را آپگريد مي‌کردند. در اين نسخه مقر اصلي قهرمان بازي يک کشتي است و او مي‌تواند با انجام برخي از ماموريت‌هاي فرعي، کشتي خود را آپگريد کند. اين کشتي Jackdaw نام‌گذاري شده است. اين کشتي خاص مي‌تواند بخشي از خود را در زير آب پنهان کند و در شرايط خاصي براي جاسوسي در زير دريا کارآيي داشته باشد.



نفرگيري از بازي Brotherhood به اين بازي اضافه شده است تا بازيکن مختار باشد براي کشتي خود، خدمه خوبي استخدام نمايد؛ اگر چه احتمالا خدمه در اين بازي در جنگ‌ها شرکت نخواهد کرد و ماموريت‌هايي که به نبرد منتهي مي‌شود، بر دوش Edward خواهد بود.

 UbiSoft اعلام کرده است اگر حضور خدمه در ميدان نبرد به آسان شدن مراحل منتهي شود، اين ويژگي را از بازي حذف خواهد کرد و البته اين احتمال قوي‌تر است.

UbiSoft هفتم آبان‌ماه را به عنوان زمان عرضه رسمي اين بازي براي Xbox 360 و PS3 تعيين کرده و مانند گذشته، تصميم‌گيري براي زمان عرضه نسخه ويندوزي بازي را به آينده موکول کرده است. در صورتي که فروش اين بازي براي کنسول‌ها در روزهاي اول رضايت بخش باشد، نسخه ويندوزي خيلي زود به بازار خواهد آمد اما در هر صورت زمان عرضه اين بازي در سال 2013 خواهد بود.

بعيد نيست که UbiSoft براي حفظ بازار اين بازي در کنسول‌هاي PS4 و Xbox One، زمان عرضه نسخه ويندوزي را تا پايان سال به تعويق بيندازد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار