رونق فعاليت‌هاي بانکداري الکترونيک علاوه بر به روز کردن تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نيازمند توجه ويژه مسوولان به بحث امنيت در نظام بانکداري کشور است.

عباس جم مجري همايش و نمايشگاه‌ها تخصصي امنيت در بانکداري الکترونيک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: امروزه محصولات متنوعي مانند دستگاه‌هاي UTM دستگاه‌هاي پست و ساير تجهيزات مربوط به بانکداري الکترونيک در کشور وجود دارد اما متاسفانه با وجود اين دستگاه‌ها توجه به موضوع امنيت در حوزه بانکداري الکترونيک چندان مورد توجه مسوولان قرار نگرفته است.
جم در پاسخ به اين سوال که ميزان استقبال بانک‌ها براي استفاده از نرم‌افزارهاي جديد چه‌قدر است گفت: در اين خصوص واحدهاي IT و حراست استقبال خوبي از نرم‌افزارهاي مربوط به امنيت داشتند اما متاسفانه بانک‌ها توجه کمي در رابطه با بحث امنيت در حوزه بانکداري الکترونيک دارند.
که اگر اين روند به همين شکل ادامه پيدا کند تا چند وقت آينده ما با يک بحران عدم اعتماد مردم به بانکداري الکترونيک مواجه خواهيم بود.
جم با بيان آن‌که براساس آمارهاي بين‌المللي به علت افزايش تهديدات سايبري ميزان استقبال مردم دنيا از بانکداري الکترونيک کاهش يافته است گفت: شيب کاهش استقبال مردم در ايران نسبت به ساير کشورها روند تندي داشته که بايد در اين رابطه مسوولان دنبال چاره‌انديشي براي استفاده از تجهيزات امنيتي در بخش بانکداري الکترونيک باشد.
وي تصريح کرد: در اين مورد چند مشکل عمده يکي نبود متولي خاص در حوزه امنيت بانکداري الکترونيک، دوم عدم همکاري شبکه بانکي کشور به منظور به روز کردن تجهيزات امنيت بانکداري الکترونيک و ديگر جدي نگرفتن بحث امنيت در فضاي  بانکداري الکترونيکي است.
جم افزود: اگرچه در اين رابطه برخي از بانکها مانند بانک ملي تدابير ويژه‌اي را در حوزه امنيت بانکداري الکترونيک به مرحله اجرا گذاشته‌اند ولي متاسفانه به دليل برخي از مشکلات پيش آمده نتوانستند مانور لازم را براي معرفي ارتقاء امنيت بانکداري الکترونيکي خود به مردم معرفي کنند.

برچسب ها: بانکداری ، جایگاه ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار