مشكل كارگردانان جوان و ناشناخته در تعلق گرفتن سالن نمايش، ماجرايي است كه همچنان پابرجا است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، كارگردانان جوان و تازه كار به علت ناشناخته بودن، مورد توجه قرار نگرفتند و سالن خوبي برايشان درنظر گرفته نمي شود. 

اما كارگردانان شناخته شده مي توانند مالك بهترين سالن ها در هر زماني از سال باشند. 

گفتني است، مكان هاي محدودي براي اجراي تئاتر در نظر گرفته شده است، به طوريكه فرهنگسراهايي كه در مناطق مختلف شهر قرار دارند، قابليت برگزاري نمايش را دارند و مي توانند در مناطق مختلف شهر، مخاطبان خود را جذب كنند كه در اين صورت مخاطبان تئاتر افزايش خواهد داشت. 

با وجود محدوديت براي اجراي كارگردانان جوان و ناشناخته، فرصت اجرا در سالن هاي شناخته شده و معروف به اين افراد داده نشده است. 

علي عاليپور كارگردان تئاتر در اين زمينه مي گويد: با وجود پيگيري هاي مستمر براي برپايي نمايش در سالني مناسب، در نهايت با اجراي نمايش در تالار وحدت موافقت نشد، بنابراين  نمايش "چیترا"  در برج آزادي به اجرا مي رود. 

اين كارگردان همچنين افزود: در خارج از كشور توجه بيشتري به اين عرصه مي شود، در حاليكه در ايران اين هنر كمتر مورد توجه قرار مي گيرد. 

همچنين عالي پور به علت نداشتن حمايت لازم براي تبليغات از رسانه ها خواست تا در مورد اجراي نمايش "چیترا" اطلاع رساني كنند. 

اين كارگردان در ادامه عنوان كرد: امكانات سالن رضايت بخش است، اما مكان اجراي نمايش از نظر جغرافيايي مهجور است و شايد آن طور كه بايد مورد استقبال واقع نشود. 

لازم به ذكر است اين نمايش در مكاني مهجور، فقط ده شب اجرا دارد و در اين فرصت اندك شايد مخاطبان كمتري جذب اين نمايش شوند.  

در ادامه محمد احمدي كارگردان نيز در اين باره مي گويد: دبيران جشنواره به علت ناآشنا بودن با كارگرداني جوان و ناشناخته، از اجازه صدور اجراي نمايش در جشنواره سر باز مي زنند. 

گفتني است مديران نقش بسزايي در تعلق گرفتن سالني مناسب در اجراي نمايش ايفا مي كنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار