شعار مرگ بر آمريكا كه امروزه به دليل احتمال قريب الوقوع رابطه ايران با اين كشور حاشيه هايي در برداشته به گفته مدير عامل نهاد كتابخانه هاي عمومي تا زماني كه انقلاب برپاست شعار راهبردي ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل برگزاري مراسم رونمايي از فرهنگنامه جامع اسارت و آزادگان منصور واعظي مدير عامل نهاد كتابخانه هاي عمومي به عنوان سرپرست نهادي كه وظيفه انتشار كتاب فرهنگنامه جامع اسارت و آزادگان را برعهده گرفته ضمن آنكه جنگ را اتفاقي ادامه داد در همه روزها چه در صف بندي با شعار مرگ برآمريكا تا اين انقلاب پابرجاست شعار راهبردي ما خواهد بود. 

وي ادامه داد: دانشنامه و فرهنگنامه از مباني مهم فرهنگ بود و به گفته مقام معظم رهبري دهه چهارم انقلاب دهه پيشرفت و عدالت است اين پيشرفت ارتباط عميقي با فرهنگ دارد. 

به گفته مديرعامل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور فرهنگ اسارت در منظومه كلي فرهنگ مورد توجه است و در دهه چهارم بايد كلام بلند انقلاب و امام(ره) كه خواهان زيادي در سطح جهان دارد از طريق تدوين دانشنامه و فرهنگنامه ها انتقال يابد. 

وي اظهار داشت: تا به امروز كارهاي زيادي در اين زمينه انجام شده اما به نتيجه نرسيده است. 

وي در ادامه با اشاره به آنكه نهاد كتابخانه عمومي در صدد رواج هرچه بيشتر دانشنامه و فرهنگ نامه درآمده و به زودي هم دانشنامه خليج فارس را بر مبناي آنچه ايرانيان بنويسند منتشر خواهد كرد اظهار داشت: لازم به ذكر است كه امروزه از جمله برهمه مقالات خارجي و ذكر اين مقالات در دانشنامه ها و فرهنگ نامه هاي فارسي رايج شده اما چه بهتر كه اين روند برعكس شده و مقاله به نگارش درآمد توسط ايرانيان به زبان هاي ديگر ترجمه شود. 

واعظي در پايان مجموعه هشتاد جلدي فرهنگنامه جامع اسارت و آزادگان را كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هديه كرد و گفت: قطعه اصلي اين مجموعه در قالب 80 در كتابخانه ها نمانده و از آن ده ها سريال و فيلم ساخته شود. 

گفتني است، كه در اين مراسم مجتبي رحماندوست نماينده استان تهران در مجلس شوراي اسلامي ابوترابي نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و مسعود ده نمكي كارگردان و تدوينگر اين مجموعه حضور داشتند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
مهندس عزيز كجايي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۲
آفرین به این بزرگ مرد
آخرین اخبار