مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: تاکنون در 52 شهر از مجموع 56 شهر استان، نقشه های کاداستری تهیه شده و در چهار شهر این کار در حال اجراست که هنوز تکمیل نشده و شهرهای خلیل شهر، کیاسر و شیرود از جمله آن است.

عبدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود ::همچنین برای بافت مسکونی برخی از روستاها نیز نقشه های کاداستری تهیه شده است و وارد بانک اطلاعات شده است.

وی تصریح کرد: در بانک جامع اطلاعات املاک، کلیه املاکی که دارای سابقه ثبت باشند، قابل جستجو است و مشخاص مالک، ملک، معاملات انجام شده و محدودیتهایی که وجود دارد از این بانک قابل دریافت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران به طرح ثبت آنی اشاره کرد و گفت: قرار بود تا پایان برنامه پنج ساله، ثبت آنی اجرا شود و معاملاتی که انجام می شود بصورت آنی در دفاتر اسناد ثبت شود و پس از تکمیل بانک جامع اطلاعات، طرح آنی آغاز شد.

عبدی افزود: در این طرح استعلامات بصورت الکترونیکی و خلاصه معاملات نیز الکترونیکی انجام می شود و مقدمات اجرای طرح از 26 شهریور امسال در استان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت آنی به سامانه ثبت احوال متصل است و کلیه اشخاص ممنوع المعامله، و یا اگر سوء استفاده یا جعلی صورت گرفته باشد، در این طرح مشخص می شود./س


برچسب ها: تهیه ، نقشه ، کاداستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.