در نگاه اول می توان گفت جی 2 آخرین پرچمدار اندرویدی شرکت ال‌جی است در این مطلب بررسی کوتاه و آشنایی اولیه با این گوشی هوشمند را در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ال‌جی جی 2 را می‌توان گوشی هوشمند متفاوت ال‌جی پس از عرضه اپتیموس جی دانست گوشی خوش ساختی به حساب می آید اگر چه از بدنه‌ای پلاستیکی برخوردار است که انتقادهای زیادی را به سازندگان کره‌ای گوشی‌های اندرویدی وارد کرده اما طراحی بدنه آن تا حد زیادی این موضوع را برطرف کرده و می‌توانید با توجه به وزن کم آن نسبت به سایر رقبا این موضوع را کاملا فراموش کنید. اندازه این گوشی بزرگ است و تقریبا می توان آن را هم اندازه گلکسی مگا با اندکی تفاوت در نظر گرفت.



از نظر ضخامت اندازه آن درست مانند اچ تی سی وان است اما بر خلاف وان که جنس پشت بدنه آن از آلومینیوم است این گوشی از پلاستیک ساخته شده است جی ۲ ال‌جی تنها یک یا دو میلیمتر از رقبای خود در ضخیم‌ترین قسمت دستگاه جلوتر است!

شایان ذکر است یکی از تفاوت های چشم گیر این جی 2 دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور گوشی است که هر دو به جای اینکه در کنار گوشی قرار داشته باشند به قسمت پشت گوشی منتقل شده‌اند و درست زیر دوربین قرار دارند دو مشکل اصلی در انتقال این دکمه‌ها مخصوصا دکمه پاور به پشت دستگاه و زیر لنز دوربین این است که به دلیل قرار گرفتن این دکمه‌ها در زیر لنز دوربین به نظر باید انتظار کثیف شدن لنز دوربین را حداقل قبل ازکسب تجربه لمسی برای پیدا کردن این دکمه‌ها داشته باشیم و مورد دوم اینکه به دلیل قرار گرفتن دکمه پاور در قاب پشتی باز کردن قفل صفحه نمایش در هنگامی که گوشی روی میز است بدون برداشتن آن تقریبا امری غیرممکن به نظر می‌رسد این تنها تغییر در جی ۲ نیست.



در جی ۲ برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند بازار، شاهد تغییر جای درگاه هندزفری و آوردن آن به پائین قاب و کنار درگاه میکرو یو اس بی در پائین دستگاه هستیم. ال جی مدعی است که این موضوع به راحت‌تر گوش دادن موسیقی کمک می‌کنداز نظر کیفیت صدایی این گوشی قرار است که یک گجت خاص باشد، در حقیقت اسپیکر این گوشی یک اسپیکر دو تایی است و ال جی قول داده که اگر از هدفون برای گوش کردن به صدا استفاده کنید گوشی قادر است که سطح صداییHi-Fi را برای شما به همراه داشته باشد.


 درحقیقت ال جی برای اینکه صدا را بهبود دهد قسمتی از اندروید 4.2 را دوباره نوشته است که اکنون می‌تواند صدای 24-bit در 192KHz را برای شما به همراه داشته باشد.صفحه نمایش 5٫2 اینچی فول اچی دی ال‌جی جی 2 با رزولوشن 1920 در 1080 را واقعاً فاصله کم آن از کناره‌های قاب برجسته‌تر نشان می‌دهد. ال‌جی می‌گوید 75٫9 درصد از قاب جلویی راصفحه نمایش اشغال کرده است. در مقام مقایسه کناره‌های صفحه نمایش در جی 2 در کناره‌های چپ و راست تنها 2٫65 میلیمتر فاصله دارد در حالی که به طور مثال در گلکسی اس 4 این فاصله3٫45 میلیمتر است.



یک ویژگی جدید در این گوشی این است که با کشیدن صفحه به سمت چپ با 3 انگشت شما می‌توانید آنبرنامه را در پس زمینه باز نگه دارید و اینکار را برای 3 برنامه می‌توانید انجام دهید و زمانی که بهآن‌ها نیاز داشتید با کشیدن صفحه به سمت راست با 3 انگشت آن برنامه‌های باز را بر روی صفحه بازگردانید.درباره پردازنده این گوشی میتوان گفت که به جدیدترین پردازنده شرکت کوآلکام یعنی اسنپدراگون 800جهز است (درست همان پردازنده‌ای که در اکسپریا زد اولترا دیده‌ایم). سرعت این پردازنده 4 هسته‌ای در بیشترین حد خود 2.26 گیگاهرتز است و در کنار آن یک رم 2 گیگابایتی نیز قرار داردباتری این گوشی یک باتری 3000 میلی آمپری است که ال جی وعده داده باتری این گوشی بتواند تا1.2 روز را دوام بیاورد البته این دوام برای یک استفاده معمولی از گوشی استاگر بخواهیم یک جمعبندی داشته باشیم باید بگوییم که ال جی جی 2 می‌تواند یک گوشی دوست داشتنی باشد اما برای ارائه نظر نهایی خودمان باید تا ارائه گوشی و تست آن صبر کنیم

شواهد نشان می دهد که احتمال دارد این گوشی تا دو هفته دیگر وارد بازار ایران شود.

گزارش از پریسا کابلی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
-
عزیز یوسفی
۰۸:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
شرکت ال جی از نظر من تو کار لوازم خانگی موفق تر هست تا گوشی های هوشمند، متأسفانه سری های قبل ایراد زیاد دارند، ببینیم این یکی چطوره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
فقط sony experia z
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۲۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
یه گوشی دارم دوسش دارم؛نوکیا ۱۱۰۰ خیلی هم خوش دست تر از گلکسی و الجی هست قیمتشم مناسبه‏!‏‏!‏‏!‏
Iran (Islamic Republic of)
علی صرفی
۰۷:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
اقای دکتر IT دیگه چیه من 15ساله تعمیرکار موبایل هستم تا حالا نشنیدم توضیح بده بروبچ یاد بگیرن میگن زکات علم یاد دادن هستش
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۰۰:۴۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
فقط گالکسی.....
United States of America
حسن
۲۲:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
من که گلکسی ترجیح میدم
Iran (Islamic Republic of)
مجی جهان
۲۱:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
آره مهندس جون برو گلکسی بخر تامثه منITش بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
gerane
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۰۹:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
قیمتش بالا ست به نظر من گلکسی بهتره تا ادم بره ال جی بخره
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۲:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
هنوز وارد بازار نشده از کجا می دونی قیمتش بالاست؟ بعدشم کلا تو کارمند سامسونگی فکر کنم. همه جا سنگ سامسونگ را به سینه می زنی
آخرین اخبار