امروزه فناوری های نانو با همکاری سازمان ها و سرمایه گذاران متفاوت می توانند به نتایج عظیمی دست یابند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران دکتر علی سیدی عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی سازمان بورس اوراق بهادر در خصوص بورس دارایی های فکری فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت: دستور العمل ها و مقرران مربوط به راه اندازی بورس دارایی های فکری تدوین شده و در حال تصویب در سازمان بورس است.
 
وی افزود: مالکان دارایی فکری تمام و یا بخشی از ایده های خود را در بازار عرضه خواهند کردند و براساس خود در بازار عرضه خواهند کرد و براساس ارزش از دید نظام عرضه و تقاضا سرمایه گذاران و شرکت ها می توانند این فناوری های نانو را مورد معامله قرار بدهند.
 
سعیدی در مورد ثبت بین المللی ایده ها گفت: نیازی به ثبت بین المللی نمی باشد و ثبت می تواند به صورت داخلی نیز انجام گردد ضرورت ثبت به لحاظ حقوقی و امکان پیگیری حقوقی می باشد.

مدیر اجرایی سازمان بورس اوراق بهادر در خصوص ارزیابی ایده های فکری مرتبط با مخاطب خاص اعلام کرد: نظام عرضه و تقاضا محدود است فناور ایده خود را تا یک نقطه تجاری پیش می برد و در مقابل سرمایه گذار هم منافع حاصل از اجرای این ایده را می داند در نهایت مذاکره بین طرفین برای انجام معامله انجام می گردد.
 
سعیدی در خصوص زمان راه اندازی بازار اظهار داشت: از لحاظ آمادگی سازان بورس طرفین انجام معامله و سیستم های مقرراتی کار خاصی نداریم اما از لحاظ فرهنگ سازی نیاز به جذب فناوران و شرکت های زیادی داریم تا بتوانیم در نیمه دوم امسال به نتیجه مطلوب برسیم.
برچسب ها: نانو ، بورس ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.