معاون شبكه بهداشت و درمان دماوند با بيان اينكه تاكنون هيچ مورد بيماري وبا (التور) در شهرستان دماوند مشاهده نشده است، گفت: كليه اقدامات لازم از سوي عوامل و تيم پزشكي شبكه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در شهرها و روستاها صورت گرفته است و رابطين بهداشتي در تمامي روستاهاي شهرستان بطور كامل حضور و در اين باره اقدامات لازم صورت مي دهند.

دكتر حسن خيرخواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: به تمامي آزمايشگاه ها، درمان اهها و مطب هاي بخش خصوصي شهرستان كيت هاي وبا تحويل شده است تا در صورت مراجعه بيمار مبتلا به اين بيماري سريعا اقدامات پزشكي لازم صورت گرفته و مراتب به شبكه بهداشت اعلام شود.

براساس آخرين آمار ارائه شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور، حدود ۱۹۰ نفر تاكنون به اين بيماري مبتلا شده اند.

مبتلايان به بيماري وبا در ۱۰ استان كشور شناسايي و در مراكز بهداشتي و درماني تحت درمان قرار گرفته اند، كه از اين ميزان ۱۱۹ مورد بيمار مبتلا به وبا در استان سيستان و بلوچستان، ۴۹ مورد در استان كرمان، شش مورد در استان تهران، چهار مورد در استان قزوين، دو مورد در استان گلستان، دو نفر در خراسان رضوي، دو مورد در استان قم، يك مورد در استان هرمزگان، يك مورد استان اصفهان و يك مورد در استان كرج شناسايي شده است.

يكي از شهروندان گفت: آنچه مسلم است شيوع هر بيماري در هر شهر و روستايي اجتناب ناپذير است، ليكن از جمله اقدامات مهم مسوولان اطلاع رساني سريع و آگاهي بخشي به مردم است تا شهروندان فهيم كشور در درجه نخست، خود نخستين عامل بازدارنده و مبارزه با بيماريها باشند.

وي افزود: كتمان حقايق و عدم انتشار اطلاعات لازم به مردم نه فقط هيچ كمكي به مسوولان ذي ربط نخواهد كرد، بلكه موجب شيوع خاموش و هر چه بيشتر اين بيماري در بين مردم شده و مشكلات را چند برابر خواهد كرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.