اطلاعات مرکز پیش بینی های هوای فضایی سازمان ملی مطالعات اقیانوسی و جوی آمریکا نشان مي‌دهد لختۀ پلاسما خارج شده از خورشید در شب دوشنبه به کره زمین رسیده و باعث یک طوفان مغناطیسی با شدت متوسط شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، طوفان مغناطیسی باعث شفق های روشن در آسمان شمال کانادا و اسکاندیناوی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۵:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام دانشمندان محقق حوزه طوفان های خورشیدی یا مغناطیسی معتقدند که طوفان بسیار زیان بار و خطرناک به لحاظ شدت و میزان خسارت به تجهیزات الکترونیکی و برقی هر ۲۵ سال اتفاق میافتند و از طرفی طوفان هایی از این نوع با شدت کمتر هر ۳ سال به وقوع می پیوندند. بنابراین در سال ۱۹۸۹ طوفانی مغناطیسی اتفاق افتاد که به خطوط تلگراف خسارت جدی وارد نمود و حتی اپراتورهای تلگراف هم دچار شوکی شدند و باز اتفاقی دیگر در سال ۲۰۱۲ از این قبیل در کبک اتفاق افتاد. به نظر من طوفانی الکترومغناطیسی حاصل از خورشید در سال ۲۰۳۵ اتفاق خواهد افتاد که منجر به قطع برق و خسارات بسیار جدی و شدیدی به وسایل الکترونیکی مخابراتی و ماهواره ای خواهد زد به طوری که کشورهای بسیار زیادی رو دچار قطعی برق و ارتباطات رادیویی مخابراتی و ماهواری خواهد کرد در سطح گسترده ای به طوری که اکثر کشورها و شاید کل دنیا در تاریکی مطلق و عدم ارتباط به سر خواهند برد. در خصوص صدمات وارده بر انسان حاصل از طوفان های خورشیدی دانشمندان معتقدند که صدمات وارده به بخش روانی انسان ها خواهد بود و انسان ها را دچار اختلالات روانی خواهد کرد. یاعلی یامهدی یازینب
آخرین اخبار