آمريكايي‌ها همچنان زیر لفافه نسبت به ایران بغض خود را نشان می‌دهند، تصویب دو فوریت طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو، مکالمه تلفني يه هنرپيشه از تهران با يه نفر تو BBC، بازديد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از بيمارستان شفا يحيائيان، اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سايت هسته‌اي فردو بازديد كردند، کشف 20 هزار صفحه سند گم شده از زيرزمين سازمان تأمين اجتماعي و ... از عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس به شرح ذیل است:

آمريكايي‌ها همچنان زیر لفافه نسبت به ایران بغض خود را نشان می‌دهند

رئیس مجلس شوراي اسلامي گفت: آنها (آمريكايي‌ها) در حال ساماندهی وضعیت جدید هستند، رفتار آمریکایی‌ها نسبت به ایران عوض شده ولی زیر لفافه همچنان نسبت به ایران بغض خود را نشان می‌دهند؛ در چند روز اخیر بیان آمریکایی‌ها تفاوت کرده ولی آنچه که برای ما مهم است عمل آنهاست. ما نیاز به الفاظ نداریم بلکه به رفتارها نگاه می‌کنیم.

واردات و صادرات دارو بدون انجام تشريفات قانوني، قاچاق محسوب مي‌شود

با موافقت نمايندگان هر شخص حقيقي يا حقوقي كه اقدام به واردات و صادرات دارو، مكمل‌ها و تجهيزات پزشكي بدون انجام تشريفات قانوني كند به مجازات كالاهاي قاچاق محكوم مي‌شود.


كليه مبالغ حاصل از اجراي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز به حساب ويژه خزانه داري كل كشور واريز مي‌شود

با موافقت نمايندگان مجلس كليه مبالغ حاصل از اجراي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز از قبيل وجوه ناشي از فروش كالا و ارز قاچاق كالا به حساب ويژه خزانه داري كل كشور واريز مي‌شود.


تصویب دو فوریت طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو / پزشکان متخصص بومی می‌شوند

نمایندگان با دو فوریت طرح اصلاح بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی موافقت کردند.


بررسي احتمالي حواشي بازگشت رئيس‌جمهور در فرودگاه در کميسيون امنيت ملي

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد بررسي حادثه به وقوع پيوسته در زمان بازگشت رئيس‌جمهور از نيويورك در فرودگاه تهران توسط مجلس و كميسيون امنيت ملي گفت: در جلسه كميسيون بررسي‌هايي صورت خواهد گرفت تا نظر اعضاي كميسيون امنيت در اين رابطه مشخص شود.


مکالمه تلفني يه هنرپيشه از تهران با يه نفر تو BBC

بي‌بي‌سي فارسي که در زمان فتنه 88 رسما به تريبون مخالفان و فتنه گران تبديل شده بود براي تهيه خبر از فضاي داخلي ايران دست به دامان افرادي مي‌شود که در خوشبينانه ترين حالت روزي يک بار صداي خبر به گوششان مي‌رسد و از عالم خبر فقط تعريفي گنگ در ذهن دارند.


ایران نیازی به مجوز آمریکا برای غنی سازی ندارد/ حق غنی سازی را ان پی تی به ما داده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات سوزان رایس گفت: ما نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیتی رئیس جمهور این کشور به خودش اجازه می‌دهد بگوید ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.

بازديد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از بيمارستان شفا يحيائيان

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در بازديد از بيمارستان تخصصي شفا يحيائيان بر لزوم حمايت مالي جهت خريد تجهيزات و دستگاه‌هاي ضروري بيمارستان و همچنين حمايت معنوي به منظور گسترش و توسعه چنين بيمارستان‌هايي جهت خدمت به بيماران، بالاخص قشر كم درآمد جامعه تاكيد كرد.


اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سايت هسته‌اي فردو بازديد كردند
رئيس و اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي به منظور آشنايي با اقدامات صورت گرفته توسط متخصصين جوان علوم هسته‌اي كشورمان از سايت هسته‌اي فردو بازديد كردند.


شوراهاي داراي يک و دو نماينده ناظر تعيين تکليف شدند

با موافقت نمايندگان شوراهاي داراي يک و دو نماينده ناظر در طرح عضويت و لغو عضويت نمايندگان مجلس در شوراهاي عالي، شوراها و مجامع تعيين تکليف شد.



کليات طرح اصلاح بند 3 قانون برقراري عدالت آموزشي تصويب شد

با موافقت نمايندگان مجلس طرح دوفوريت اصلاح بند 3 قانون برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو دردوره‌هاي تحصيلات تکميلي و تخصصي تصويب شد.


طرح مهرآفرين همچنان بلاتکليف است

معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي پنجمين گزارش نظارتي اين معاونت را تشريح كرد.


230 نماینده مجلس از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل حمايت کردند

230 نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد حمایت کردند.


کشف 20 هزار صفحه سند گم شده از زيرزمين سازمان تأمين اجتماعي

رییس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: پس از روی کار آمدن وزیر جدید کار به او نامه نوشتیم تا اقدامات لازم برای انجام تحقیق و تفحص صورت گیرد وی نیز این موضوع را به حراست وزارتخانه ارجاع داد و ما از طریق آقای فیروزآبادی قائم مقام وزیر توانستیم اسناد را در زیرزمین ساختمان تامین اجتماعی پیدا کنیم.


موافقت نمايندگان با تغيير دستور تعيين تكليف 270 متقاضي جذب آموزش و پرورش

وكلاي ملت با تقاضاي تغيير دستور براي تعيين تكليف 270 متقاضي جذب آموزش و پرورش موافقت كردند.


طرح تقويت و توسعه سازمان بسيج رسانه اعلام وصول شد

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: طرح قانوني تقويت و توسعه سازمان بسيج رسانه به صورت عادي اعلام وصول شد.


اهداي حقوق يک ماه لاريجاني و بخشي از حقوق 200 نماينده به جشن عاطفه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه جشن عاطفه‌ها در تالار آفتاب مجلس، یک ماه حقوق خود را به این جشن اهدا کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار