کارشناسان مي گويند نتانياهو در حالي از برنامه هسته اي ايران صحبت مي کند که تل آويو زرادخانه بزرگي از تسليحات اتمي و ميکروبي و شيميايي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، حرفهاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل متحد نشان مي دهد او متعهد شده است دائما عليه ايران دروغپردازي کند و در هر فرصت و مناسبتي اين دروغها را تکرار کند. او يک بار ديگر ايران را به تلاش براي ساخت سلاح اتمي متهم کرد و گفت که تهران بايد برنامه هسته اي خود را به طور کامل متوقف کند. در واکنش به اين اظهارات معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد اتهامات بي اساس و جنگ طلبانه نتانياهو را عليه ايران محکوم کرد. اسرائيل تنها رژيم در خاورميانه است که تسليحات اتمي دارد. سالها منابع خارجي درباره اندازه زرادخانه تسليحات اتمي اسرائيل بحث کرده اند. به باور آنها اسرائيل يکصد تا چهارصد کلاهک اتمي دارد. در سال 2012 جيمي کارتر رئيس جمهور اسبق آمريکا به مجله تايم گفت اسرائيل احتمالا سيصد سلاح اتمي دارد. تل آويو همچنين انواع ديگر تسليحات کشتار جمعي از جمله شيميايي و ميکروبي دارد. از سال هزار و نهصد و چهل و هشت که اسرائيل تشکيل شد، اين رژيم بارها در لبنان و غزه جنگ راه انداخته است. اسرائيل همچنين بخشهايي از سوريه و مصر را  اشغال کرده است. اسرائيل هميشه منشا ناامني براي کل منطقه بوده است. فراتر از همه اينها، بر خلاف ايران، اسرائيل هرگز پيمان ان پي تي را که براي منع تکثير تسليحات اتمي است امضا نکرده است. برخي کارشناسان مي گويند اظهارات نتانياهو نشان دهنده رياکاري اوست. 
ديويد ديويد دوک عضو سابق مجلس نمايندگان آمريکا گفت باور کردني نيست که نتانياهو به خود اجازه مي دهد در برابر سازمان ملل متحد و جهان بايستد و درباره برنامه هسته اي ايران صحبت کند در حاليکه اسرائيل خودش صدها فروند  تسليحات اتمي دارد. اسرائيل انبوهي از تسليحات شيميايي و ميکروبي دارد که از جمله آنها انواع ويروسهاي کشنده است. 
ديگران نيز بر اين باورند اظهارات نتانياهو نشان مي دهد او تا چه حد نااميدانه و مذبوحانه عمل مي کند زيرا اسرائيل به شدت در عرصه بين المللي منزوي شده است.
مايکل جونز سردبير مجله جنگهاي فرهنگي گفت اسرائيل به شدت منزوي شده است اما اين مسئله نمي تواند سبب شود اسرائيل خودش به تنهايي به ايران حمله کند. زيرا در جهان امروز همه خواستار صلح هستند. هيچ کسي با جنگ ديگري در منطقه موافق نيست. فقط اسرائيل و لابي اسرائيل است که دنبال جنگ است و آنها نيز از معادلات بين المللي منزوي شده اند. در واقع جريان معادلات در جهان خلاف خواسته هاي اسرائيليها حرکت مي کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار