در جلسه شورای پژوهشی حفاظت محیط زیست استان سمنان مطالعه تفصیلی ذخیره گاه زیستکره توران به تایید شورارسید .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات کاربردی در محیط زیست از مجموعه مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان به دلیل اجرای طرح های مشترک کاربردی در حوضه محیط زیست به ویژه مطالعه و تحقیق در خصوص شناخت گونه بسیار مهم گون گچی که گونه ای در معرض خطر و اندمیک استان سمنان است قدردانی نمودند.
وی با بیان اینکه این گونه با ارزش به لحاظ خصوصیات زیستگاهی بیشتر در عرصه هایی با خاک سبک و گچی رشد می کند، افزود: فعالیت های معدن کاری در رویشگاه های این گیاه، اصلی ترین عامل تهدید آن به شمار می رود.
 
این گزارش می افزاید: در این جلسه مقرر گردید طرح بررسی خصوصیات زیستگاهی گون گچی از گونه های گیاهی در معرض خطر تهدید که با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان سمنان تهیه شده بود مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مقرر شد مطالعات تکمیلی در خصوص رویشگاه ها ی گون گچی و نحوه تکثیر این گونه در سطح استان انجام گیرد.
در ادامه تعداد 4 پایان نامه دانشجویی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد در حوزه های محیط زیست طبیعی و آلاینده های زیست محیطی در شورا طرح که در جهت همکاری و مساعدت ویژه محیط زیست مورد تصویب شورا قرار گرفت. /
    
 
برچسب ها: تایید ، طرح ، مدیریت ، ذخیره ، زیستکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار