مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه از افزایش 20 درصدی کشت سیب زمینی در این شهرستان خبر داد.

مجید حبیبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: پارسال 400 هکتار سیب زمینی در این شهرستان کشت شده که به دلیل فروش خوب ، امسال به 500 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار به طور متوسط 30 تن سیب زمینی برداشت می شود ، خاطرنشان کرد : سالانه 30 هزار تن محصول سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه برداشت می شود.

حبیبی با بیان اینکه کشت سیب زمینی در همه ی شهرستان ها در یک مرحله انجام می شود ، اعلام کرد: در شهرستان ارزوئیه کشت سیب زمینی در 2 مرحله ی پاییزه و زمستانه انجام می شود .

وی با اعلام اینکه هم اکنون کشت سیب زمینی در مرحله ی پاییزه به پایان رسیده است ، گفت : برداشت محصول سیب زمینی پاییزه از آذر آغاز می شود.

حبیبی کشت مرحله ی زمستانه ی سیب زمینی را از اوایل اسفند عنوان کرد و افزود: برداشت مرحله ی زمستانه ی سیب زمینی از خرداد آغاز می شود.

وی ارقام کاشت شده سيب زميني را شامل میلوا و سانته دانست و خاطرنشان کرد: دوره کاشت سیب زمینی چهار ماهه و میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 6 تن است که به روش مکانیزه انجام می شود.

حبیبی یادآور شد: سیب زمینی برداشت شده به استانهای همجوار مانند بندرعباس ، هرمزگان و فارس و کشورهای عربی از جمله دبی و امارات صادر می شود./س

برچسب ها: افزایش ، سیب زمینی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.