کارشناس جامعه‌شناسی استان کردستان تخمین زده شده مدیران، دست‌کم 25درصد وقت خود را صرف حل تضادها در محیط کار می‌کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که مدیران با آن‌ روبه‌رو هستند، حل تعارض‌هایی است که امروزه در محیط کار رو به افزایش است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران، ورمزیار،با اشاره به اینکه تضاد و مجادله يكي از واقعيت‏هاي مسلط زندگي مدرن است، گفت: هركدام از ما رويكردها،  منابع، انتظارات و ترس‌هاي خودمان را داريم، بنابراين تعجب‏برانگيز نيست كه با هم تضاد پيدا كنيم.وی با اشاره به اینکه تجربه مجادله و تضادها تجربه‏اي خوشايند نيست، افزود: تضادها و مجادلات به هنگام بروز، به لحاظ عاطفي نيز ما را درگير مي‏سازند، مجادلات انرژي رواني ما و زمان ما را هدر مي‏دهند بنابراين هم خودمان و هم جامعه انتظارشان بر اين است كه از مجادلات و بروز تضادها پرهيز كنيم.کارشناس جامعه‌شناسی استان کردستان با اعلام اینکه پیدایش تعارض در افراد و گروه‌ها، امری طبیعی و نتیجه‌ی محیط رقابتی است، بیان کرد: تعارض وقتی اتفاق می‌افتد که نیازها، خواسته‌ها، عقیده‌ها، هدف‌ها یا ارزش‌های افراد، با هم متفاوت باشد. وجود تعارض بهروری و عملکرد سازمانی را کاهش می‌دهدورمزیار گفت: در محیط کار، وقتی تعارض پیدا می‌شود، سطح اخلاقیات، به‌شدت پایین می‌آید، غیبت‌ها افزایش یافته و بهره‌وری و عملکرد سازمانی به‌شدت کاهش می‌یابد.   ورمزیار با اشاره به اینکه زمانی که تعارض بروز می‌کند می توان روش رفع تعارض را که مجموعه ای از قوانین ساده بوده، به کار برد، یادآور شد: برخورد همراه با احترام، گوش کردن برای درک دیگری و بیان دیدگاه‌ها و نیازها و احساسات از مراحل سه گانه رفع تعارض است. /س
برچسب ها: مجادله ، منافع ، تجربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.