دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات گفت: مسئولان در صورت برقراری رابطه با کشوری همچون آمریکا باید از طریق نظرسنجی از افكار عمومی در جامعه مطلع شوند و سپس اقدام به برقراري روابط في‌مابين كنند.

"محمد زارع فومنی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند مذاکرات مقامات ايرانی در نيويورك اظهار داشت: دول غربی در هیچ زمانی با ملت ایران در هیچ موضوعی صادقانه برخورد نکرده‌اند، لذا خوش‌بینی زیاد هم به نفع ایران است.

وی افزود: آمریکایی‌ها عدم صداقت خود را طی 34 سال به ما نشان دادند و این بسیار خوش‌بینانه است که در این شرایط به آنها اعتماد کنیم هرچند نباید از نقش سازنده و مثبت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این ميان غافل شد.

این فعال سیاسی با اشاره به رعايت احترام متقابل میان کشورها تصریح کرد: احترام به حقوق ملت و کشور ایران از جمله مسائل مهمی است که باید به عنوان یک اصل مورد توجه آمریکایی‌ها قرار بگیرد.

زارع‌فومنی با بيان اينكه ایران همیشه به عنوان کشوری مقاومتی مقابل استکبار ایستاده است، گفت: برقراری دیپلماسی با فنون جدید از سوی دولت در سیاست خارجی به عنوان یک گام مثبت و اولیه تلقی می‌شود و باید منتظر برآیند آن باشیم که ببینیم چه مزیت‌ها و امتیاز‌هایی را به نفع کشور به ارمغان خواهد آورد.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات ادامه داد: مسئولان در صورت برقراری رابطه با کشوری همچون آمریکا باید از طریق نظرسنجی از افكار عمومی در جامعه مطلع شوند و سپس اقدام به برقراري روابط في‌مابين كنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران ملتی زخم خورده هستند، تاكيد كرد: شفاف‌گویی در مذاکرات هسته‌اي مسئله بسیار حائز اهمیت است، اما نباید از روند مثبت قابل قبول ماهیت مذاکرات در آمریکا غافل ماند و باید دید که در ادامه روند مذاکرات طرفین و بخصوص آمریکا تا چه اندازه به وعده وعید‌های خود پایبند هستند.

زارع‌فومنی با بيان اينكه اعتماد‌سازی داخلی بسیار مهمتر از اعتماد‌سازی خارجی است، خاطرنشان کرد: درصورت وجود تضاد و دوگانگی در حوزه بین‌الملل قطعا افق روشنی پیش روی سیاست خارجی کشور ما نخواهد بود.

گفتني است كه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند و هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ است. (اينجا)

اظهارات رئيس‌جمهوري آمريكا سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که روسای جمهور ایران و آمریکا پس از بیش از سه دهه قطع رابطه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمين دکتر حسن روحانی به ریاست‌جمهوری خوش‌بینی‌هایی نسبت به حل مشکلات ایران و آمریکا و همچنین برطرف شدن بن‌بست مساله هسته‌ای ایران به وجود آمده است.

لازم به ذكر است "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی کاملا ضد ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مدعی شد: "حسن روحانی مانند احمدی‌نژاد نیست اما در موضوع هسته‌ای مانند او است."

وي به بيان ادعاهاي ديگري در جمع سران جهاني در مجمع پرداخت و افزود: سخنان دکتر روحانی با اقدامات او تناقض دارد وي قصد دارد جهان را فریب دهد و همچنين تلاش گسترده ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای از زمان انتخاب روحانی ادامه یافته است. (اينجا)

همچنين"محمد جواد ظريف"در صفحه توييتر خود در واکنش به اظهارات اوباما در ديدار با نتانياهو مبني بر اينکه گزينه نظامي عليه ايران همواره روي ميز است، گفت: استنباط  اوباما که ایران به دلیل تهدیدها و تحریم‌های غیرقانونی او مذاکره می‌کند، بی‌احترامی به مردم ایران، قلدرمآبانه و نادرست است. (اينجا)

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار