آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بر ادامه اجرای پروژه منوریل قم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری قم که پیش از ظهر امروز انجام شد در سخنانی با تبریک به انتخاب محمد دلبری به سمت شهرداری قم توسط شورای اسلامی شهر اظهار داشت: از اینکه تکلیف شهرداری قم مجدد بر دوش شما افتاد خوشحال شدیم، از این فرصت استفاده کنید و تحول بزرگی در شهر قم ایجاد کنید که این شهر، شهر انقلاب و اسلام است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته با فرصت کم، آثار و برکات زحمات شما ملموس و محسوس بود و تحولی در قم دیده می‌شود که باید ادامه پیدا کند.

عضو خبرگان رهبری گفت: بافت‌های فرسوده در قم یکی از مشکلات عمده است که باید اصلاح شود، اجرای پروژه‌های مونوریل و مترو با توجه با مشکلاتی که پیش رو داشتند و دارند باید ادامه پیدا کند، فرودگاه قم نیز بسیار مهم است و احداث آن می‌تواند ورود زائران به این شهر را افزون کرده و علاوه بر اثرات اقتصادی به شهر قم اعتبار خاصی می‌بخشد.

هاشمی‌شاهرودی با اشاره به اینکه شهر قم علاوه بر حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، امامزادگان و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است ادامه داد: امامزادگان و علمای بزرگی در قم دفن هستند که باید در قالب ابزار تبلیغی به روز برای مردم معرفی شوند.

وی گفت: قم تاریخ ارزشمند و غنی از اهل بیت (ع) و اصحاب ایشان را به همراه دارد و مجامع حدیثی ما عمده اش از رجالی است که در قم بوده‌اند که این آثار باید در قم احیا شوند و در دسترس مردم قرار گیرند، احیا مرقد امامزادگان و بزرگان شیعه در قم علاوه بر آثار فرهنگی زیادی که دارد می‌تواند صنعت توریست قم را نیز ارتقا دهد و این شهر را به جایگاه اصلی خود در جهان اسلام نزدیک کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.