11 مهر در موزه هنرهای زیبا گشایش می یابد:

نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن بانو پریچهر نامدار

نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن بانوی هنرمند معاصر ،پریچهر نامدار روز پنجشنبه یازدهم مهرماه در موزه هنرهای زیبا گشایش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد ،23 اثر نقاشی رنگ و روغن روی بوم  از آثار پریچهر نامدار با مضمون طبیعت از 11 مهر به مدت ده روز در طبقه همکف موزه هنرهای زیبا به نمایش گذاشته می شود.

پريچهر نامدار متولد 1309 ه.ش چشم به جهان گشود،در سال 1328 ه.ش با كسب رتبه هفتم به دانشكده هنر هاي زيبا براي تحصيل در رشته نقاشي راه يافت. وی تاکنون نمايشگاههاي متعددي از آثار نقاشي خود را به نمايش گذاشته است. او پس از سالها تجربه در هنر نقاشي، در سال 1345 ه.ش نخستين بانوي ايراني بود كه تكنيك تازه اي را در هنر نقاشي در جهان ايجاد نمود و در طبيعت گرايي سبك جديد با نام "ثبت گذشت زمان، حركت و بازتاب" را به وجود آورد.

در سال 1365 ه.ش در آكادمي ايتاليا صندلي پروفسوري به نام وی ،نام گزاري شد و لقب شواليه هنر را نيز دريافت نمود. پس از برپايي نمايشگاههاي گروهي و انفرادي بسيار طی سالهاي متمادی، در سال 1391 با ارزش يابي آثار این بانوی هنرمند، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درجه ي يك هنري به وی اعطا گردید.

گفتنی است یکی از آثار مدرن این بانوی هنرمند از گذشته در موزه هنرهای زیبا موجود می باشد.
علاقمندان به هنر نقاشی جهت بازدید از این آثار می توانند از 11 مهر بمدت ده روز (بجز روزهای دوشنبه) به موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه نمایند./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، نقاشی ، رنگ ، نامدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
بهارهمتی تبار
۱۷:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۲
سلام من 12 مهر 92 به اتفاق خواهرم و دوستم رفتیم کاخ سعد اباد و اونجا بود که با خانم پریچهر نامدار اشنا شدیم واقعا مملکت ما باید به داشتن چنین مفاخری افتخار کنه خانم نامدار هر جا هستی سلامت و پایدار باشید.
France
ایتاو
۰۱:۱۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
من دختر خانم نامدار هستم و این عکس مال ایشان نیست - خواهش می کنم این عکس را بردارید و تابلو ایشان را بگذارید
می توانید به وبلاگ ایشان بروید و عکس انتخاب کنید
parichehrnamdar.blogfa.com
سپاس
آخرین اخبار