شهردار منطقه 10 از رشد قابل توجه و چشمگیر صدور پروانه های نوسازی در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرامزر عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 840 مورد پروانه نوسازی به میزان 99338 مترمربع صادر شده که در مقایسه با تعداد پروانه صادره در مدت مشابه سال گذشته این رقم افزایش محسوسی داشته است.
 
عظیمی با اشاره به تعداد پلاک های نوسازی شده تصریح کرد: با تلاش های پرسنل ستادی و اجرایی و مشارکت شهروندان، نوسازی روند رو به رشدی داشته و در سال جاری 1455 گواهی ساختمانی در منطقه صادر شده است.
 
وی با بیان این که این منطقه جزء مناطقی است بیشترین میزان بافت های فرسوده شهر تهران را دارد افزود: 614 فقره از پروانه های صادره در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد که بیش از 72 درصد از مجموع ساخت و ساز را به خود اختصاص داده است.
 
وی به برخی تلاش های صورت گرفته برای تجمیع پلاک های فرسوده این منطقه اشاره و تاکید کرد: با توجه به  راهنمایی و مشاوره ارائه شده به شهروندان برای اعطای تسهیلات ویژه حدود 38 درصد از پروانه های صادره شده در این منطقه تجمیعی بوده است و بالغ بر 91 میلیارد ریال تخفیف اعمال شده است.
 
شهردار منطقه در خصوص افزایش سرانه های مختلف خدماتی در بافت های فرسوده گفت: در طراحی های انجام شده، افزایش سرانه ها پیش بینی شده و با اجرای آن ضمن احیای بافت های فرسوده بخشی از سرانه ها نیز تامین خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار