نماينده مردم گيلان و فومن در خانه ملت با بيان اينکه کشاورزان بالادست به دليل استفاده از سدها الزام به پرداخت حق آبه هستند گفت: اين مسئله به هيچ وجه خلاف مصوبه مجلس نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ناصر عاشوري قلعه رودخاني عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه کشاورزان پايين دست الزام به پرداخت حق آبه هستند اظهار داشت: کشاورزاني که در پايين دست و آبخور سدهاي رسمي کشور هستند و به هيچ وجه نمي توانند از پرداخت حق آبه معاف شوند و دولت طبق تعرفه هاي وزارت نيرو حق‌ آبه از آنان دريافت مي کند.

وي با اشاره به اينکه اين دسته از کشاورزان تضمين توليد دارند گفت: دولت ميلياردها تومان براي احداث اين سدها و نگهداري شبکه هاي پايين دست هزينه کرده است.

از اين رو حتي در زمان خشکسالي نيز مزارع اين کشاورزان آسيب نمي بيند بنابراين دليلي ندارد که از پرداخت حق آبه معاف شوند.

عاشوري قلعه رودخانه به کشاورزان بالاي کانال اشاره کرد و افزود: به دليل اينکه براي آبخور اين قشر از کشاورزان هزينه اي برداشت نشده است و در زمان خشکسالي نيز، آنها تضميني براي توليد ندارند، بنابراين نمي توان انتظار دريافت حق آبه از آنان داشت.

نماينده مردم گيلان و فومن با بيان اينکه اين مسئله به عدالت نيز نزديک تر است اظهار داشت: براساس استحضاريه اي که وزارت نيرو تهيه کرد مشخص شد به هيچ عنوان اين مسئله خلاف مصوب مجلس نبوده و کشاورزان بالادست به دليل استفاده از محلي که دولت براي آن هزينه کرده است، الزام به پرداخت حق آبه هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خلاف ، مجلس ، سدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار