پیش‌بینی می‌شود از مجموع سطوح کشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی شالیزاری استان بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک برنج برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از برداشت مکانیزه برنج در 161 هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران خبر داد و گفت: تاکنون برداشت برنج در سطح 220 هزار و 624 هکتاراز اراضی شالیزاری استان صورت گرفته است که حدود 76 هزار و 470 هکتار آن به ارقام پر محصول برنج و مابقی به ارقام محلی اختصاص داشته است.

عظیمی سطوح کشت مجدد برنج را بیش از 32 هزار و 743 هکتار و پرورش رتون را بیش از 55 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع سطوح کشت اول برنج، پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی شالیزاری استان بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک برنج استحصال شود.

وی از ورود بیش از 600 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج به استان خبر داد و گفت: این میزان از عملکرد 6 سال گذشته بیشتر بوده است و فواید بسیار زیادی را در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، افزایش ضریب تبدیل و کاهش ضایعات برای کشاورزان به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ترویج برداشت سوم برنج را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی اعلام کرد./ب

برچسب ها: شلتوک ، برنج ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.