ترازوی عدل پروردگار توسط اعمال نیک انسان سنجیده می شود..


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در سلسله جلسات نور عرفان که در صحن جامع رضوی برگزار شد، گفت: نماز، روزه، حج و کمک به فقراء ابزار و وسایلی هستند که موجب سهولت سفر آخرت می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه «عالمی که پس از این دنیا با آن روبرو هستیم، عالمی ساده‌ نیست.» افزود: پس از مرگ، روح از آگاهی بیشتری برخوردار است و انسان بر کاستی‌های وظایف خویش آگاهی یافته و تقاضای بازگشت به دنیا و جبران معصیت‌های خود را می‌کند. رد این درخواست نشان از این دارد که برزخ، دوره‌ی عمل نیست و از دست انسان کاری برنمی‌آید.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در قیامت اعمال، افکار و نیت‌های انسان‌ها در ترازوی عدل پروردگار سنجیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از آنجایی که اعمال و کردار معصومان عین حق و حقیقت است، اعمال آن بزرگواران معیار و میزان سنجش اعمال انسان‌ها قرار می‌گیرد. هرچه عمل انسان‌ به راه و روش آنها نزدیک‌تر باشد، ارزش افزون‌تری خواهد داشت.

واعظ شهیدی در پایان متذکر شد: در قیامت خداوند متعال اعمال انسان را به یاد او می‌آورد و بدون هیچ چشم بر هم زدن، گام برداشتن، سخن و عملی نیست که به یاد انسان نیاید. چنان که گویی در همان لحظه انجام داده است. پس مراقب اعمال، کردار و گفتار خود باشیم که زمان محاسبه آنها نزدیک است./س

برچسب ها: اعمال ، نیک ، ترازو ، عدل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.