یک کارشناس سیاست خارجی گفت: چین 150میلیارد دلار مبادله تجاری با آمریکا دارد، اما در کنار این امر اختلافات شدیدی بر سر حقوق بشر و هنگ‌کنگ با ایالات متحده دارد و روسیه هم در کنار روابط تجاری مشکلات فراوانی با آمریکا دارد، بنابراین ایران هم می‌تواند علاوه بر داشتن اختلافات با آمریکا با این کشور رابطه داشته باشد.

"محمد ساجدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره مذاکره مقامات رسمی ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مسائل ایران و آمریکا باید گام به گام حل شود، چرا که سیاست گام‌های پیچیده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از تحریم‌های ایران توسط کنگره و بخشی دیگر توسط رئیس‌جمهوری آمریکا اعمال می‌شود و اگر ایالات متحده در زمینه لغو تحریم‌ها حرکت کند می‌توان به حسن نیت آمریکا پی برد.

این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: آمریکا می‌تواند لغو تحریم‌ها را به‌عنوان یک "بسته" ارائه کند و ما هم می‌توانیم در قبال آنها یک گام برداریم.

ساجدی در پایان با بیان اینکه مردم باید سعه صدر داشته باشند و هیچ مسئله‌ای را سیاه و سفید نبینند، خاطرنشان کرد: چین 150میلیارد دلار مبادله تجاری با آمریکا دارد اما در کنار این امر اختلافات شدیدی بر سر حقوق بشر و هنگ‌کنگ با ایالات متحده دارد و روسیه هم در کنار روابط تجاری مشکلات فراوانی با آمریکا دارد، بنابراین ایران هم می‌تواند علاوه بر داشتن اختلافات با آمریکا با این کشور رابطه داشته باشد، اما هیچ مشکلی در یک شب حل نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار