معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: اولين نشست دولت و مجلس در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و در آن درباره ارتقاي سطح همکاری دولت و مجلس، بهبود روابط و استفاده حداکثری از ظرفیت دو قوه براي خدمت‌رسانی به مردم صحبت شد.

" حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاری" معاون پارلماني رئيس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در تشريح جلسه روز گذشته دوشنبه (8 مهرماه) دولت و هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اولين نشست دولت و مجلس در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
 
وي ادامه داد: محور اصلی این نشست، گزارش رئیس‌جمهور از سفر به نیویورک براي شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دستاوردهای اين سفر بود، همچنین موضوعاتي همچون تعامل دولت و مجلس نيز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
 
 معاون پارلماني رئيس‌جمهور تاكيد كرد: در اين جلسه درباره ارتقاي سطح همکاری دولت و مجلس، بهبود روابط و استفاده حداکثری از ظرفیت دو قوه براي خدمت‌رسانی به مردم نيز صحبت شد.
 
وی افزود: پیشنهادهای ارائه‌شده در این جلسه مورد توجه هیات رئیسه مجلس قرار گرفته و مقرر شد پیشرفت‌های سازنده‌ای در جهت ارتقاي سطح روابط دو قوه صورت گيرد.  
 
انصاري با اشاره به پيشنهاد‌هاي مطرح شده تصريح كرد: یکی از پیشنهادها، برگزاری جلسه مشترک عمومی دولت و مجلس هر 2 یا 3 ماه یک‌بار در مجلس و دولت بود، که در هر جلسه یک موضوع کلان و خاص به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع جلسات مشترک، منافع عمومی کشور، مسائل اقتصادی، سیاست‌کلان، سیاست داخلی و خارجی بین دولت و مجلس است که جمع‌بندی آن در اختیار نمایندگان مجلس و هیات دولت قرار خواهد گرفت.
 
انصاري تاكيد كرد: دیگر موضوعاتی که در این جلسه تبادل نظر شد، گزارشات مبنایی طرح‌ها، لوایح،  تشکیل جلسات غیر رسمی و علنی، حضور منظم و مرتب وزرا هفته‌ای یک‌بار در مجلس، ايجاد دفتر ویژه دولت و همچنین حضور مرتب و منظم معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی هفته‌ای 3 روز برای پیگیری مسائل دولت و مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان بود که اساس صحبت‌ها و توافقات برای ارتقاي همکاری و تبادل نظر هرچه بیشتر دو قوه بود.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در پايان خاطر نشان كرد:  ارتباط دولت و مجلس هر چه بیشتر و سازنده‌تر باشد، مبنای خوبی برای روابط دولت و مجلس و حل مسائل کشورخواهد بود.

 
انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار