سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: نيت و هدف اصلي ما اين است كه ورزش كشور با ارزش‌، انسانيت و اخلاق عجين شود و مقوله فرهنگ در ورزش تحقق يابد.



به گزارشگروه استانها باشگاه حبرنگاران سیدرضا صالحی‌امیری بعد از ظهر دوشنبه در شهر مقدس قم حضور يافت و با آيت‌الله العظمی جوادي‌آملي از مراجع عظام تقليد ديدار و گفتگو كرد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در اين ديدار با بيان اينكه در حال حاضر نگاه به ورزش مبتني بر نگرشي است كه ريشه آن تربيت قهرمان و هدف آن مدال‌ آوري است، تصريح كرد: در شرايط كنوني قهرماني ملاك و معيار تشخص در ورزش است.

وي ادامه داد: ما سابقه ورزش در 30 سال گذشته را معيار سنجي كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه ورزش را با ارزش نديده‌اند و عرصه ورزش در حال حاضر خالي از فرهنگ است و روح معنوي،‌ معرفتي و اخلاق در ورزش كشور وجود ندارد.

صالحي‌اميري بيان كرد: در گذشته مرام پهلواني در ورزش وجود داشت اما امروز اين مرام در ورزش كشورمان كمرنگ شده است و حتي شاهد هستيم كه در برخي از حوزه‌هاي ورزش حتي بي‌رنگ شده است.

وي تاكيد كرد: ورزش در ايران اسلامي بايد با مقوله اخلاق،‌ معرفت،‌ انسانيت و ارزش‌ها عجين شوند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در ادامه بيان داشت: ورزش و ارزش بايد مانند دو بال در كنار يكديگر باشند و اگر غير از اين باشد به واقع بيراهه رفته‌ايم.

وي يادآور شد: ما امروز پنج هزار قهرمان ورزشكار داريم اما صد درصد نمي‌توانيم به جز مقوله مدال‌ آوري و افتخار آفريني آنها به زمينه اخلاقي ورزشكارانمان افتخار كنيم.

صالحي اميري در ادامه به اهميت توجه به مقوله ورزش همگاني اشاره كرد و ابراز داشت: اين تاكيد رهبر معظم انقلاب است كه براي كاهش هزينه‌هاي دارو و درمان و همچنين به جاي هزينه‌ كردن براي ساختن بيمارستان، براي افزايش سلامت افراد جامعه تلاش شود.

وي اذعان كرد: بي‌ترديد اين تاكيد رهبر معظم انقلاب ريشه در اهميت توجه به مقوله ورزش همگاني دارد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: در كشورهاي غربي توجه به ورزش همگاني را به عنوان راز سلامت تعريف كرده‌اند و بين 70 تا 80 درصد مردم اين كشورها در ورزش همگاني فعاليت مي‌كنند در حالي كه در ايران تنها 9 درصد مردم در فعاليت‌هاي همگاني ورزش مشاركت دارند.

وي به ديگر اثرات توسعه بيش از پيش ورزش همگاني در كشور نيز اشاره كرد و بيان داشت: توسعه ورزش همگاني يعني اينكه در فضاهاي تفريحي مردم بتوانند ورزش كنند علاوه بر افزايش سلامت افراد جامعه، باعث كاهش آسيب‌هاي اجتماعي نيز مي‌شود./ش
برچسب ها: انسانیت ، اخلاق ، عجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.