لزوم تشکیل انجمن ملی انجیر در فارس و... از جمله موضوعاتی بود که در میز کشوری انجیر در اتاق بازرگانی شیراز مطرح شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، میز کشوری انجیر با حضور معاون سازمان توسعه تجارت ایران و تنی چند از مدیران دولتی و بخش خصوصی استان فارس در اتاق بازرگانی شیراز تشکیل شد و به بررسی و مشکلات پیش روی ذی نفعان این بخش از تولید تا صادرات پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: کاهش درآمد ارزی نفت سبب شده افکار بخش خصوصی نسبت به ارز آوری در مورد کالاهای غیر نفتی حساس شود و یکی از مواردی که می تواند برای کشور درآمد ارزی داشته باشد محصولات ارگانیک از جمله انجیر است.

فریدون فرقانی ادامه داد: 95 درصد انجیر کل کشور در حوزه استهبان، داراب، نی ریز و جهرم تولید می شود بنابراین حق استان فارس است که انجمن ملی انجیر به مرکزیت استان فارس تشکیل شود.

وی افزود: با تشکیل انجمن ملی انجیر به مرکزیت اتاق بازرگانی شیراز در راستای ساماندهی تولید کنندگان و صادرکنندگان انجیر گام بر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اکنون حدود یک سال است که مجوز تشکیل انجمن ملی انجیر به مرکزیت اتاق شیراز را برای فارس دنبال و گرفته ایم که امیدواریم هر چه سریعتر این انجمن در استان شکل گیرد.

این مسوول گفت: در ابتدا باید تشکل های انجیر در 4 شهرستان ذکر شده شکل گیرد و سپس انجمن ملی انجیر به محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در مرکز استان تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: اتاق بازرگانی شیراز در راستای رسالتی که دارد در مورد همگرا کردن و بستر سازی برای بخش خصوصی در حوزه های جدید تلاش خود را به انجام می رساند تا تشکل ها به وجود آیند، ثبت رسمی شوند و فعالیت خود را آغاز کنند./س

برچسب ها: تشکیل ، ملی ، انجیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.