ادامه نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک با موضعگيري هاي مختلف در قبال مسئله سوريه و تاکيد بر ضرورت حل مسالمت آميز آن همراه بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ شصت و هشتمين دور نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک با تاکيد بر حل سياسي بحران سوريه و هشدار درباره تندروها و شيوه هاي آنها ادامه دارد. 

در گزارشي در اين باره با اشاره به موضعگيري هاي مختلف سخنرانان در نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل آمده است: نبيل فهمي وزير خارجه مصر موضع جديد کشورش را در قبال بحران سوريه اعلام کرد. وي بر حمايت کشورش از توافق به دست آمده بين روسيه و آمريکا درباره سلاح هاي شيميايي در سوريه تاکيد کرد و خواستار تسريع در حل سياسي بحران اين کشور شد و ابراز اميدواري کرد اين هدف در کنفرانس بين المللي درباره سوريه تحقق يابد. 

در ادامه گزارش آمده است: وزير خارجه مصر در سخنان خود در نشست مجمع عمومي به اوضاع در مصر نيز پرداخت و تاکيد کرد مرحله انتقالي در اين کشور بهار سال آينده به پايان خواهد رسيد. وي همچنين خواستار پاکسازي خاورميانه از سلاح هاي کشتار جمعي شد. 

گزارشگر به موضعگيري يمن در قبال بحران سوريه اشاره کرد و افزود: ابوبکر القربي وزير خارجه يمن نيز در سخناني در نشست مجمع عمومي سازمان ملل از همه طرف هاي سوري خواست راه گفتگو را در پيش بگيرند و تلاش هاي خود را بر حل سياسي و آشتي و سازندگي متمرکز کنند. وي بر ضرورت تلاش طرف هاي منطقه اي و بين المللي براي تسريع در برگزاري کنفرانس ژنو درباره سوريه تاکيد کرد. 

گيدو وستر وله وزير خارجه آلمان نيز با اظهار نظر درباره قطعنامه شوراي امنيت درباره سوريه آمادگي کشورش را براي ارائه کمک هاي مالي و فني جهت نابودسازي سلاح هاي شيميايي سوريه اعلام کرد. 

نجيب عبدالرزاق نخست وزير مالزي نيز در سخنان خود در سازمان ملل تاکيد کرد تندروها لباس دين به تن برنامه هاي خود کرده اند و خانواده ها، کشورها و امت اسلامي را از هم مي پاشند. وي بزرگترين تهديد عليه مسلمانان را تهديدات داخلي دانست و افزود درگيري هاي ديني و قومي زندگي ميليون ها نفر را تهديد مي کند. 

نخست وزير هند نيز از تريبون مجمع عمومي سازمان ملل براي درخواست اصلاح شوراي امنيت و بازسازي ساختار آن استفاده  کرد. 
برچسب ها: سوریه ، اشتراک ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار