امسال سازمان بهداشت جهانی، شعار روز جهانی قلب (29 سپتامبر- هفتم مهر ماه) را با عنوان "همواره در جاده قلب سالم حركت كنيم" اعلام نموده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با اشاره به این مطلب و با بیان اینکه بيماري قلبي عروقي مي تواند بر روي تمام افراد از هر گروه سني و جمعيتي از جمله زنان و كودكان تاثير بگذارد، اظهار داشت: این بیماری به عنوان اولین علت مرگ ومیردر دنیا و ایران است.

دکتر سید علیرضا مروجی ضمن بیان اینکه بيماري های قلبی عروقی سالانه 17 ميليون نفر را از بين مي برند و اين تعداد در حال افزايش است، گفت: پیش بینی می شود باشرایط فعلی تا سال 2030 حدود 23 ميليون نفر سالانه به علت بيماري هاي قلبي عروقي از بين بروند.

وی افزود: فدراسيون جهاني قلب با انتخاب این شعار، افراد و والدين را به كاهش خطر بيماريهای قلبي و سكته مغزي خود و خانواده فراخوانده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به فرصت پيشگيري از اثرات آينده بيماريهای قلبي و سكته مغزي با پذيرش زندگي با قلب سالم از دوران كودكي اشاره و تصریح کرد: با مصرف غذاهاي سالم، افزایش فعاليت بدني و نکشیدن سیگار به سمت زندگي با قلب سالم گام برداريد.

وی، با اشاره به انتخاب برنامه عملياتي خاص براي بهبود سلامت قلب توصیه کرد: والدين به كودكان آموزش دهند تا اهميت زندگي با قلب سالم را درك كنند، بالغين نیز توجه داشته باشند چه قدم هايي مي توان براي حفظ سلامت قلب برداشت و سالمندان دریابند چگونه مي توان طولاني تر و بهتر زندگي كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.