بازار ناصر خسرو منبع اخلال در نظم توزیع دارو به شمار می‌رود به گونه‌ای که حدود ۹۰ درصد داروهای غیرقانونی در این بازار به فروش می‌رسد.

رسول خضری عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:دلالان ۹۰ درصد داروهای غیرقانونی را به فروش می‌رسانند و حتی در نگهداری این داروها نیز از روش استاندارد استفاده نمی‌کنند. 

 وی گفت: بسیاری از داروهای شیمی درمانی و خاص حساس هستند و باید در دمای معینی نگهداری شوند اما دلالان دارو با رعایت نکردن روش حمل و نگهداری دارو خطرات زیادی را متوجه بیماران می‌کنند حتی این بازار نه تنها کمکی به بیماران نمی‌کند بلکه معضلات حوزه سلامت را دو چندان کرده است.
 
 وی با بیان اینکه دلالان، دارو را به عنوان کالایی لوکس در نظر می‌گیرند و تنها به دنبال منعفت و سود بیشتر برای خود هستندخاطر نشان کرد:متاسفانه کانون‌ اصلی قاچاق و توزیع دارو در این بازار است که باعث اخلال در نظم سیستم دارویی کشور می‌شود. 

 وی تصریح کرد:ما امیدواریم با تدابیر ویژه دکتر هاشمی در جهت رفع مشکلات حوزه دارو، به نظر می‌رسد تغییر و تحولاتی خوبی در این حوزه به وجود آید. /ع2
برچسب ها: دارو ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار