دكتر ديناروند گفت: با این که سازمان دامپزشکی آلودگی مرغ های تهران به فلزات سنگین را رد کرده ولی ما این موضوع را در دست بررسی و آزمایش قرار داده‌ایم.

دکتر رسول دیناروند،  رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که نظارت بر انواع گوشت قرمز و سفید قبل از فرآوری و مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها برعهده سازمان دامپزشکی است گفت: یکی از مسئولان بدون تحقیق در رسانه‌ها اعلام کرده بود که مرغ‌های تهران آلوده به فلزات سنگین است که در این زمينه سازمان دامپزشکی این موضوع را رد و کذب اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که وزارت بهداشت ضامن سلامتی مردم است افزود: بازرسین ما چند نمونه مرغ به صورت تصادفی از سطح شهر تهیه کرده‌اند و در حال آزمایش روی آنها هستند که بعد از اتمام آزمایش ها نتایج آن به مردم اعلام خواهد شد.

دیناروند درباره بحث نظارت بر مواد غذایی عنوان کرد: نظارت ما در سازمان غذا و دارو بر روی کالاها قبل از ورود به بازار  یا در محل تولید است و این کافی نیست بنابراین ما باید نظارت های خود را در سطح عرضه تقویت کنیم. البته باید توجه داشت که در بحث نظارت موازی کاری وجود دارد در واقع دستگاه‌های متعددی وجود دارند که بعضا موازی کاری با کار ما دارند.

وی تصریح کرد: شاید این موازی کاری برای تعیین سلامت و ایمنی کالاها مفید باشد ولی ممکن است گاهی اوقات برای تولید کنندگان و کسانی که که در بازار برای تامین و تدارکات فعالیت میکنند دردسرساز باشد. بنابراین هر ارگانی باید حیطه کاری خود را تقویت کند تا بتوانیم سبد خرید سالمی را برای مردم تهیه کنیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار